סופה של 'פרשת אהרן רמתי'

בית הדין החליט: על רמתי ייאסר לדבר עם התלמידות

מעל לשנתיים לאחר חשיפת 'כיכר השבת': בית הדין 'הליכות עולם' אסר אמש (שני) על אהרן רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים' לקיים שיחות פרטיות עם תלמידותיו. כמו כן, הוחלט כי משך הלימודים בסמינר לא יוארך למעל לשנתיים, כאשר במקביל תמונה מנהלת חינוכית למוסד • ההחלטה המלאה - בפנים (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(עיבוד: כיכר השבת)

'פרשת רמתי' שחוללה סערה במגזר החרדי מגיעה לקיצה: בית הדין 'הליכות עולם' שעל ידי בד"ץ 'בית יוסף', החליט אמש (שני) לאסור על אהרן רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים' לקיים שיחות אישיות עם תלמידות במוסד החינוכי אותו הוא מנהל, ולמנות מנהלת חינוכית שתפקח ותנהל את המוסד.

'פרשת הרמתי" שנחשפה בעבר ב"כיכר השבת" עוררה סערה רבתי במגזר החרדי, וזאת לאור טענות של הורים לבנות שעברו לסמינר, שטענו כי ההתנהלות של הרב רמתי במקום מעוררת תמיהות. עוד נטען אז, כי רמתי 'ממריד' את הבנות נגד הוריהן.

קראו גם:

בשיאה של הפרשה, התראיינה ש.ל. צעירה חרדית שלמדה בסמינר ל'כיכר השבת' ותיארה את המתרחש בין כותלי המקום: "מתייחסים אליו ביראת כבוד כאילו הוא גורו או משיח", היא סיפרה.

"הוא היה שולח הודעות כתובות לבנות עם מסרים חמורים נגד ההורים ובני המשפחה: "הם מפריעים לכן להתעלות ברוחניות. הוא תמיד אומר שבחוץ יש גהינום, והסמינר שלו זה גן עדן" אמרה אז ש.

רמתי הגיב אז ואמר: "הכל מופרך והכל שקרים, הבנות כאן מחייכות, נהנות מכל רגע".

אהרון רמתי בראיון ל'כיכר השבת', בעבר (צילום: דוד כהן)

אמש (שני), החליט בית הדין לאסור על הרמתי לשוחח עם תלמידות הסמינר, וכן לחייב את העמדתה של מנהלת חינוכית שתדאג לחינוכן של התלמידות.

בהחלטת בית הדין נאמר: "התובעים זועקים במר נפשם ובוכים בדמעות על גורל בנותיהן, שמתנתקות מההורים ומתחנכות להתנהגות של חוצפה ועזות מצח ונותרות רווקות עד גיל מבוגר מאוד, ומאידך גיסא, הופיעו הורים המצדדים בעד הנתבע ומצביעים על הצלת בנות חילוניות".

לאור בקשת המתלוננים, החליט בית הדין לחייב את המוסד בראשותו עומד אהרון רמתי, למנות מנהלת חינוכית שתאושר על ידי בית הדין לא יאוחר מראש חודש אלול הקרוב. "שתנהל את הסמינר ביראת שמים טהורה בדרך המקובלת מדורי דורות, ושתכין תכנית לימודים מסודרת בכל יום כמקובל".

בית הדין הוסיף והחליט, כי על ההנהלה לשתף פעולה עם המנהלת ולסייע לה להשתלב במוסד, כמו גם לתת לה את הסמכויות הנדרשות.

בנוסף, בית הדין אסר על אהרון רמתי לנהל חינוכית את המוסד, וכן לשוחח שיחות פרטיות על התלמידות: "מעמדו יהיה כמרצה בין המרצים על פי דרישת המנהלת הממונה".

עוד הוחלט, כי זמן הלימודים במוסד, יוגבל לשנתיים בלבד: "המחזור במוסד לא יהיה יותר משנתיים, ואין למוסד שום רשות להחזיק את הבנות מעבר לשנתיים". בנוסף, הבנות הנמצאות במוסד למעלה משנתיים, ישובצו במקומות מתאימים עד ראש חודש אב בשנה הבאה.

בית הדין גם אסר על רמתי לנהל תעמולה בסמינרים חרדיים, בכדי למשוך תלמידות במוסדות אחרים לעבור למוסד החינוכי שבניהולו.

עוד נכתב בהחלטת בית הדין 'הליכות עולם': "כמו כן יש לחנך את הבנות על חובתן בכבוד ומורא ההורים, שהשווה הכתוב מוראן למורא המקום, וק"ו שאסור לזלזל בהם! ועל הנתבע לגרום לקשר טוב בין הבנות להוריהן ולביקורים רציפים של הבנות בבתיהן, ולחילופין לביקורי ההורים במוסד כדרך כל המוסדות".

אהרון רמתי, ייאסר עליו לקיים שיחות פרטיות עם הבנות (צילום ארכיון: דוד כהן)

"אין להתיר לתלמידות ולאנשי הצוות להשתמש בפלאפונים ללא הכשר של ועדת הרבנים לעניני תקשורת, כפי שהורו גדולי הדור", כמו כן הורה בית הדין לרב רמתי לשפר את תנאי הפנימייה בה מתגוררות הבנות ולדאוג לריהוט מסודר".

את תגובתו של רמתי להחלטת בית הדין לא ניתן היה לקבל נכון לשעה זו. לכשתתקבל תגובתו - תפורסם

החלטת בית הדין (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר