פרשת רמתי > התפתחות דרמטית

הרב מוצפי גילה: "שלחו אליי בריונים כי דיברתי נגד הסמינר"

התפתחות דרמטית בפרשת רמתי: הרב בן-ציון מוצפי, מהרבנים הספרדים הבולטים, חושף בראיון נסער כי שלחו אליו בריונים לאחר שדיבר נגד "סמינר רמתי". הרב סיפר כי בחורה צעירה ניסתה להוציא ממנו אישור במרמה לעזוב את הבית. "הן יותר גרועות מיתומות", אמר הרב מוצפי. האזינו (חרדים)

חנה בורט | כיכר השבת |

התפתחות דרמטית בפרשת הסמינר של אהרן רמתי בירושלים, בו לומדות ויושנות בנות חרדיות. הרב בן-ציון מוצפי, מהרבנים הספרדים הבולטים, סיפר כי שלחו אליו בריונים בשבת לאחר שדיבר נגד הסמינר השנוי במחלוקת.

בפתח הראיון הנסער לאבי מימרן ב"קול ברמה", אמר הרב מוצפי: "אני רוצה להביע זעזוע עמוק, סלידה ודאגה גדלה מאוד - איך זה שיש אנשים שמורדים בגדולי הדור בריש גליה. איך יכול להיות שכאן, כל גדולי הדור, הספרדים והאשכנזים, חתמו על פסק הלכה מפורש ועדיין ממרים את פיהם. עוד לא קם דבר כזה בישראל. על זה אין מחילה".

התרמית

הרב מוצפי גולל את הקשר שלו לסמינר - שכל גדולי הדור יצאו נגדו ונגד מנהלו אהרן רמתי. "בבוקר אחד לפני שישה חודשים, אני חוזר הביתה בשבע בבוקר ורואה בת מחכה לי בשער של הבית ואיתה אישה מבוגרת יותר. הבת סיפרה לי סיפור שהתברר למפרע שהוא שיקרי.

"הסיפור היה שכאילו ההורים שלה חילונים ואמא שלה מבזה אותה והיא מסכנה ונרדפת. היא ביקשה אישור לא ללכת לביתה למשך זמן. אמרתי לה שאני צריך לבדוק ושתשאיר לי טלפון. הטלפון היה שגוי והתברר לי שעשו זאת במתכוון. חיפשתי איפה הבת הזאת ולאחר שמצאתי אותה אמרתי לה שאני מתיר לה לכמה חודשים לא ללכת לבית - עד שיירגעו הרוחות.

"לאחר זמן לא רב בא אליי אביה. הוא אמר שאנחנו אנשים חרדים לכל דבר. ואכן הוא היה נראה חרדי, וגם אשתו. מיד אמרתי שאני רוצה למצוא את הבת ולתקן את דבריי. לקחתי את המספר של הבת וצלצלתי. היא לא ענתה לי - כי לא הרשו לה לענות.

"בערב פסח", ממשיך הרב לספר, צלצלתי שוב למוסד והרימו את הטלפו. אמרתי שמדבר הרב מוצפי. במשך 12 דקות שמעתי התלחשויות בין הבנות ´מה להגיד לו ומה לא להגיד לו´.... מה יש יותר פשוט לדבר עם הרב שביקשת ממנו שאלה?", שואל הרב מוצפי בכאב. "אחרי שייבשו אותי בטלפון במשך 12 דקות, ניגשה לטלפון אישה ושאלה ´מה אתם רוצים´. השיחה לא הניבה פירות".

בריונים לבית

ממשיך הרב לספר: "דרך האבא הוריתי לבת שתבוא לליל הסדר לביתה - כי ´הפה שאסר הוא הפה שהתיר´. היא לא הסכימה לבוא ועוד ברוב חוצפתם באו אליי בריונים בשבת האחרון וטרטרו אותי. באו אליי בשבת בבוקר, בצהריים, בערב וגם אחרי צאת השבת. הם מהלכים אימים על הרבנים. כל רב שלא הולך בדרך שלהם - הם מאיימים אליו.

"הם מורדים בגדולי ישראל ועושים מה שרוצים. אני מכיר אבא אחד שיש לו כמה בנות שם וכל יום הוא בוכה לי. אני מכיר כמה בנות שלא היו שנתיים בבית. הורים אומרים לרבנים ´אם זה היה הבנות שלכם מה הייתם עושים?´. אין מי שיענה להם, הם צודקים. הוא שוטף להם את הראש, הוא מבלבל להם את המוח. אני לא מכיר את האיש ולא רוצה להכיר אותו. צריך להוקיע את התופעה הזאת.

"הבנות האלה מסכנות, יותר גרועות מסכנות. הן עוברות על כיבוד אם ואם ואחר כך מורדות בגדולי ישראל. זה חילול השם נורא ואיום ולכן חובה לעשות קץ לדבר הזה, בדרכים מקובלות".

במהלך הראיון דיבר הרב מוצפי שליט"א על הבנות המתבגרות במוסד. "יש בנות עד גיל 30 שלא נישאות", סיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר