בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

מקלב: "סלקום מבצעת הונאה שיטתית הגובלת בפלילים"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על גביות של אלפי שקלים מלקוחות חברת 'סלקום' המנויים על חבילות "ללא הגבלה" של החברה, ובעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא, העלה ח"כ אורי מקלב את הנושא לדיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת • מקלב: "מדובר בהונאה שיטתית הגובלת בפלילים, שרלטנות לשמה" (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הועדה לפניות הציבור בכנסת התכנסה לדיון בעקבות טענות של לקוחות סלקום שנחשפו ב"כיכר השבת", על כך שהחברה מחייבת אותם באלפי שקלים על אף שהם במסלול שיחות ללא הגבלה. כזכור, לפני כחודשיים נחשפו חשבוניות של לקוחות בחברת סלקום, שהגיעו לעתים לאלפי שקלים בחודש, בעקבות "חריגה" מהחבילות שמשווקות כחבילות "ללא הגבלה".

קרא עוד:

הדיון התכנס בעקבות בקשה של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שגם קיבל עשרות פניות בנושא. בדיון אמר חבר הכנסת מקלב "הופתעתי שלאחר המחאה החברתית והמודעות הרחבה בכוחו של הצרכן, עדיין בשנת 2014 חברת תקשורת גדולה בישראל יכולה להכניס את ידה לתוך כיסו של הצרכן ולגבות סכומים אסטרונומים שלא כדין".

עוד הוסיף כי "חשוב להדגיש, אין המדובר בתחום אפור ואינו ברור דיו אלא המדובר בהונאת לקוחות באופן יזום בשיטתיות הגובל בפליליות- שרלטנות לשמה".

"תשובת החברה אין לה אחיזה במציאות הן בהסכם שעליה הם חתומים והן בפרסומי החברה תוך הפרה בוטה. מדובר בשינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק".

"החברה מחויבת להשיב את הכספים אשר גבתה שלא כחוק ואנו לא נניח עד שזו תבוצע. על משרד התקשורת לטפל בהונאה המדוברת ללא דיחוי ולפרסם הערת אזהרה לכלל הצרכנים שיתכן והם צפויים לגביות חריגות שלא כדין ואלו הציבור יעשה את שיקוליו בהתאם".

בדיון התברר כי מסלולי השיחות "ללא הגבלה" שמציעות חברות הסלולר, מוגבלים בפועל ל"שימוש סביר" – מושג שנתון לפרשנות כל חברה ואינו מוגדר ע"י משרד התקשורת. עוד התברר כי החברות אינן מחוייבות להודיע ללקוח כאשר הוא מתקרב לסף השימוש הסביר, וכי החברות עושות זאת "כמחווה של רצון טוב" באמצעות הודעת אסאמאס או הודעה מוקלטת. לקוחות סלקום התלוננו כי לא קיבלו כל הודעה על כך, וכי לא הבינו כי חלה עליהם הגבלה במעמד חתימת החוזה.

בין המתלוננים היה יונתן קולנגי, שסיפר: "חתמתי על חוזה של שיחות ללא הגבלה בשימוש סביר, אבל אפילו סלקום לא יודעת מה זה שימוש סביר. גבו ממני כמעט 700 ₪ כשאני אמור לשלם 35 ₪. שאלתי למה ולא ידעו לענות לי, פשוט חייבו אותי כמו שנראה להם בלי שום רף ברור".

כזכור, לידי כיכר השבת הגיעו חשבוניות בסכומים גבוהים בהרבה, כך למשל חשפנו ב"כיכר השבת" חשבונית על סך של לא פחות מ-6,100 ש"ח. אשר נשלח ללקוח החברה, בגין "חריגה בשיחות קוליות". מעבר לחבילה שאמורה להיות "ללא הגבלה".

נציג משרד התקשורת, מאיר בן בסט, אמר כי משרד התקשורת החל בהליך פיקוח על סלקום, במטרה לבדוק האם החברה הפרה את הוראות הרישיון. אם יתברר שיש אמות בטענות – ייתכן שיוטלו על סלקום עיצומים כספיים. בן בסט ציין כי התופעה מוכרת למשרד התקשורת מזה חודשיים, בעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא.

סמנכ"ל סלקום, איתמר ברטוב הודיע כי החברה תתייחס לטענות. ברטוב טען כי אין בידיו נתונים על היקף התופעה. הוא הוסיף כי מדובר במספר מצומם של לקוחות וכי החברה מנסה להקל על לקוחות שחורגים מהשימוש הסביר.

ח"כ עדי קול דרשה מסלקום להעביר לידיה נתונים על מספר הלקוחות מהם נגבו סכומים מוגדלים ועל גובה הסכומים. בנוסף ביקשה קול לדעת כמה מהלקוחות קיבלו פיצוי בעקבות פנייתם.

נציין כי "כיכר השבת" העביר לידי סלקום עשרות פניות שהתקבלו במערכת. אך בחברת סלקום בחרו שלא להשיב לפונים את כספם, כשהם מציעים ללקוחות לשלם רק חלק מהחוב.

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "הסכם ההתקשרות עם הלקוחות כולל סעיפים המגדירים מהו שימוש בלתי סביר. במקרים שהוזכרו מדובר בשימוש חריג ובניצול השירות במשך שעות רבות, כל יום, ללא הפסקה. חשוב לציין כי טרם תחילת החיוב בגין חריגה, נהוג שהחברה שולחת הודעה המתריעה בפני הלקוח כי הוא עומד לבצע חריגה שבגינה יחוייב ויכול להפסיקה. במסלול הכשר מדובר בהודעה קולית שנשלחת ללקוח. אם היו מקרים של אי הבנה או טעות, אנו כמובן מטפלים בהם ופותרים אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר