מי המרן שלך; כהנא או הגר"ע יוסף? / חיים כהן

כדי שהמסרים של אלי ישי יהיו חדים וברורים יותר, עליו לתלות מאחוריו תמונה של הרב מאיר כהנא, ולא של מרן הרב עובדיה יוסף

חיים כהן | כיכר השבת |
כהנא ומרן הגר"ע יוסף. אלי ישי צריך להחליט מי המרן שלו (צילום: משה שי - פלאש 90, מאיר אלפסי - כיכר השבת)

המדרש על פרשת השבוע שעבר, מספר כי כאשר הביאו את יעקב אבינו לקבורה, עשיו נעמד ומנע את קבורתו של יעקב, בטענה שהמקום שייך לו. ואז החל להתנהל שם ויכוח בין 12 הבנים של יעקב לעשיו, וכמובן שמטבע הדברים היה שם ביזוי כבוד המת. הנכד של יעקב, חושים בן דן שהיה חרש ואילם, לא הבין מדוע מתעכבים, והסבירו לו שעשיו הוא זה שמעכב את הקבורה. והמדרש מספר שחושים לקח חפץ חד וערף את ראשו של עשיו, ולאחר מכן באמת נקבר יעקב.

אבל נשאלת השאלה: איך ייתכן שאף אחד מ-12 הבנים שהיו שם, שכמובן היו חכמים גדולים, לא הצליח לראות את ביזוי כבוד המת כמו שדווקא חושים שהיה חרש ואילם זיהה מיד? אז בעולם הישיבות מסתובב תירוץ ידוע בשם רבי חיים שמואלביץ, שמסביר שמכאן אנחנו רואים מה טיבה של מחלוקת: אתה יכול להיות האדם הכי חכם, אך ברגע שמתחיל ויכוח ומחלוקת, אתה אוטומטית סוטה מהנקודה ולא רואה את הנקודה האמיתית שבדבר. רק אחד כמו חושים בן דן, שלא יכל לדבר ולשמוע ולכןלא היה שותף למחלוקת, הוא שזיהה את הנקודה של ביזוי כבוד המת, ובאמת עשה מה שעשה ומנע את ביזוי כבוד סבו.

בזמן בו הקווים מטשטשים והכל נהיה לא כל-כך ברור, אני רוצה לעשות קצת סדר, כדי להבין את המטרות של כל מפלגה ומפלגה עליהן אנחנו מדברים לאחרונה:

יהדות התורה היא מפלגה שקווי היסוד שלה הם קודם כל לדאוג לתורת ישראל. ואנחנו מאמינים שחיזוק תורת ישראל - שזה אומר לדאוג לאברכים, לבני הישיבות, לת"תים, ובקיצור לשימור פך השמן הטהור – מקרין את השפע לשאר הנושאים.

ובש"ס, חוץ מלדאוג לתורת ישראל, למרן הגר"ע יוסף זצ"ל הייתה משימה נוספת מאד ברורה: מי שזוכר ומכיר קצת את ההיסטוריה, יודע שאחד מהגופים שרדף את מרן עוד בימי היותו ראשון לציון ורב ראשי לישראל, היה המפד"ל. המפד"ל היה בזמנו גוף פוליטי חזק מאד, ומטבע הדברים גם הציבור הספרדי והמסורתי היו די מבולבלים ולכן היו מזוהים אך ורק עם המפד"ל. ואחד מקווי היסוד שלמטרתם הוקמה ש"ס, היה להוציא את הציבור המסורתי הספרדי מהמפד"ל, ולהחזיר אותם לדרך המסורת האמיתית, שהיא "להחזיר עטרה ליושנה". כלומר, להגדיר תורה ולהאדירה לפי ההשקפה הטהורה.

וכעת אנחנו מגיעים למפלגה החדשה, המפלגה של אלי ישי: קווי היסוד של המפלגה של אלי ישי, כפי שהוא פרסם, הם: ראשית, למנוע את אוסלו ג', ושנית לדאוג ל"תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל". אז אני מבקש: בוא לא נטשטש את המציאות. אם אתה שייך לציבור החרדי שלנו, מטבע הדברים היה יכול להספיק קו יסוד אחד, תורת ישראל. זה שאתה אמרת "תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל" ו"מניעת אוסלו ג'", פירושו של דבר שאתה לא מאמין שעל-ידי תורת ישראל אפשר למנוע או לחזק את שאר הדברים.

כשאתה טוען שאתה יכול לפנות לציבור אחר שלא קשור לציבור הספרדי המזוהה עם ש"ס, אזי נשאלת השאלה מדוע אתה מסתובב בכל מקום ואומר על עצמך "בכל ביתי נאמן הוא", כולל תמונה של מרן זצ"ל מאחוריך? אני חושב שכדי שהמסרים שלך יהיו יותר חדים וברורים, עליך לתלות מאחוריך תמונה של הרב מאיר כהנא! זה פשוט יחדד הרבה יותר את מסריך, ובמיוחד שבימים האחרונים התפרסם שאתה מנהל משא ומתן עם החבורה ההזויה, מארגני מצעד הדגלים באום אל פאחם.

אחרי שהבהרנו את קווי היסוד של שתי המפלגות החרדיות והמפלגה של הרב כהנא, אני רוצה להתייחס לדבר נוסף: לאחרונה מסתובב אצל כל מיני פוליטיקאים ופרשנים פתרון של איחוד המפלגות החרדיות והפיכתן לגוף אחד. כשאני שומע זאת, אני נזכר בדברים של ידידי היקר שאנו כ"כ מתגעגעים אליו, ר' אברהם רביץ זצ"ל, שהיה אומר תמיד ברגעי לחץ, כאשר היו מנסים להוביל מהלך חפוז בלי חשיבה פרטנית, שבסוף ששת ימי בראשית, בבין השמשות, נולדו השדים והרוחות. אז למה לעשות את דברים בחופזה, ב"בין השמשות"?

אז אני מרשה לעצמי להציע שבמקום שנלך למהלך שאף אחד לא יודע איזה שדים ורוחות יכולים לצאת ממנו, בואו נלך בקו ברור: אנחנו פך השמן הטהור, אנחנו היהדות הנאמנה, אנחנו אלה שנשמעים לגדולי ישראל - וכל אלה האחרים אינם קשורים אלינו בכלל, אלא קשורים לרבנים כמו הרב כהנא ולציונות הדתית.

כמובן, מהלך כזה של איחוד ודאי מבורך ותמכתי בו כל הזמן, אבל הוא צריך להיעשות באופן יסודי, לעבוד עליו במשך שנה ויותר עם חשיבה על כל פרט, ולא במהלך חפוז חודשיים לפני הבחירות.

כעת עלינו לעשות מהלך של "סור מרע ועשה טוב". עלינו להתאחד באמירה ברורה שאנו פך השמן הטהור, והצד השני הוא משהו אחר שלא קשור אלינו בכלל ולא נמצא במחנה החרדי. אני יכול רק להיזכר במה שמורי ורבי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה אומר: למלחמה צריך שני צדדים.

בואו וננהג כמו חושים בן דן: אנחנו זה אנחנו, והוא - זה "הם".

הטור פורסם הבוקר ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר