פשרה בתביעת "ללא הגבלה"

לאחר חשיפת כיכר השבת: סלקום תחזיר כסף לחרדים

תובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת סלקום בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על חיובים בגין חריגות ב"שימוש לא הוגן" ללקוחות המנויים על חבילות ללא הגבלה, הגיעה להסכם פשרה בו התחייבה החברה לבצע החזרים ללקוחות שלא קיבלו התרעה. סלקום: "ההליך טרם אושר" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(גוגל סטריט)

סלקום תחזיר את חיובי ה"שימוש לא הוגן": תובענה ייצוגית הוגשה נגד חברת סלקום על ידי לקוח חרדי - ימים ספורים לאחר חשיפת "כיכר השבת" על חיובים מנופחים שמבצעת חברת סלקום בעיקר ללקוחות חרדים בגין מה שהגדירה כ"שימוש לא הוגן". החיובים הגיעו לעתים קרובות לסכומים של אלפי שקלים לחודש, זאת כשלטענת הלקוחות הם כלל לא היו מודעים לכך שחרגו מהחבילות שהוגדרו על ידי החברה כחבילות ללא הגבלה.

עוד בנושא:

התביעה, שהגיעה לפני שבועות ספורים להסכם עם חברת סלקום, טוענת כי על החברה לבצע החזרים לאותם לקוחות שלא זכו לקבל התרעה על כך שהם חורגים מחבילת התקשורת שלהם, שכאמור הוגדרה על ידי החברה כחבילה ללא הגבלה.

כזכור, חברת סלקום טענה כי ביצעה שיחות אזהרה ללקוחות בקומות הכשרות שחרגו מתנאי החבילה, בניגוד למסרונים שנשלחו ללקוחות הרגילים. אלא שמספר רב של לקוחות שפנו ל"כיכר השבת" הצהירו כי מעולם לא זכו לשיחת אזהרה שכזו. כשפנינו לסלקום, סרבה החברה למסור ראיות התומכות בטענתם על הזהרת הלקוחות החרדים.

בתובענה הייצוגית שהוגשה על ידי לקוח בקומה הכשרה של סלקום, הועלו טענות כנגד החברה, כשהתובע האשים את החברה בעשיית עושר ולא במשפט ובהטעיה מכוונת שמטרתה להרוויח כספים מהלקוחות שלא כדין. בנוסף הואשמה החברה בניצול לרעה של סעיף השימוש שאינו הוגן, שמיועד להגן על החברה מפני שימוש מסחרי נרחב בקו, אלא שהחברה לקחה אותו צעד קדימה, וכללה בו כל חריגה של לקוח העושה שימוש פי 3 מהממוצע למשתמשים האחרים בחבילה דומה.

בכתב התביעה צוטטו גם הפרסומים ב"כיכר השבת", של מסמכים פנימיים שהראו כי החברה שינתה את רף השימוש הנחשב ללא הוגן והורידה אותו באופן מכוון מרף של 100 שעות שיחה בחודש, לרף של 85 שעות. כמו כן המסמכים הוכיחו כי החברה שתלה בחשבוניות מאוחרות יותר חיובים בגין חודשים קודמים, כשהלקוחות כלל לא היו מודעים לכך שחרגו והחריגה עולה להם ביוקר. בנוסף, הנציגים הונחו שלא לבצע החזרים בשום אופן.

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "ההסכם הועבר לאישור בית המשפט והליך זה טרם הסתיים. עם אישור ההסכם על ידי בית המשפט, תבצע החברה את החלטתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר