הסוף לקווי הנייעס?

נציגי הקווים משכו את העתירה בבג"ץ; הסגירה עוד שבועיים

במהלך דיון בבג"ץ בעתירת קווי הנייעס נגד החלטת משרד התקשורת לסוגרם החליטו העותרים למשוך אותה. ההחלטה תכנס לתוקף עוד שבועיים, חלק יעברו לקווי פרימיום - 1900 (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

הסוף לקווי הנייעס? חודשיים לאחר שהתקבלה החלטה המעכבת את החלטת משרד התקשורת לסגירת קווי הנייעס, החליטו נציגי העותרים הבוקר בדיון שנערך בנושא בבית משפט העליון למשוך את העתירה, לאחר ששופטי בג"ץ רמזו לעורכי הדין כי דינה של העתירה להידחות.

לאחר התייעצות קצרה החליטו עורכי הדין המייצגים את העותרים נגד החלטת משרד התקשורת, למשוך את העתירה בנושא. כך שהחלטת משרד התקשורת תיכנס לתוקפה כבר בתוך שבועיים מהיום.

נציגי הקווים מוסרים כי בתוך שבועות ספורים יעברו למתכונת של קווי פרימיום, מה שיקשה על פעילותם של עשרות אלפי הקווים שנפתחו, הן מבחינת מספר המאזינים שלא ירצו לשלם עבור ההאזנה, והן מבחינת קלות החסימה של קווים אלו על ידי וועדת הרבנים לעינייני תקשורת, שיוכלו מעתה לחסום את הקווים בייתר קלות.

בנוסף, קווי הנייעס שהתרגלו להפעיל את מה שהם מכנים "קמפיינים", במהלכם מצנתקים לעשרות אלפי קווים, לא יוכלו להמשיך בפעילות זו מכיוון שצינתוק מקוו פרימיום במחיר פרימיום עלולה להוות עבירה פלילית.

כזכור, לפני מספר חודשים התקבלה החלטת משרד התקשורת שקבעה כי קווי הפרימיום בתעריף רגיל, שאפשר להפעיל קווי תוכן בתעריף רגיל, תוך שהם נהנים מהפרשת חלק מדמי הקישוריות המועברים לחברת הסלולר שארחה את אותם קווים.

על פי ההחלטה סופית, שפורסמה לפני מספר חודשים, אמור היה המשרד לסגור את כלל קווי התוכן המציעים את שירותיהם בקווים רגילים ללא תוספת תשלום, כבר בתאריך ה-15 בפברואר. אלא שעתירתם של חלק ממפעילי הקווים לבג"ץ מנעה את סגירתם בתאריך האמור.

מפעילי הקווים, ביקשו כי בית המשפט יפסוק צו ביניים למניעת הסגירה, עד למתן פסק דין בעתירה. בית המשפט שדחה את סגירת הקווים, העניק למפעילים לפני מספר חודשים צו המקפיא את ההליכים עד למתן תגובת המדינה לבג"ץ.

כעת כאמור, משכו בעלי הקווים את עתירתם, וההחלטה תכנס לתוקף בעוד כשבועיים ב-17.8, אז יאלצו הקווים להיסגר, אך כאמור חלקם יעבורו למתכונת של קווי פרימיום בקידומת 1900.

יענקי קצבורג שניהל בעשור האחרון כמה קווי תוכן אומר אחרי ההחלטה: "בשבועיים הקרובים נבחן את הנושא, כבר היו תקופות שפעלנו עם קווי פרימיום של קידמות 1900. ההחלטה של משרד התקשורת והבג”צ תשפיע לא רק על קווי התוכן אלא גם על תחנות הרדיו ואלפי מוסדות שהפעילו קווי מידע ותוכן ומעתה לא ניתן יהיה לחייג לקוים אלו במחיר שיחה רגילה".

ידידיה חסון, המפעיל גם הוא קווי תוכן מסר: "העתירה נמשכה ודרשנו עם המשיכה שיתנו תקופה ארוכה להעביר אלפי קווים וגם שהחברות לא יחסמו מספרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר