בדיקת "כיכר השבת"

ניסינו לשוחח עם חברי הכנסת החרדים באנגלית; הנה התוצאה

בזמן שהשר החרדי יעקב ליצמן חרך את ארה"ב, מסתבר כי מרבית עמיתיו לנציגות החרדית שוברים את השיניים כשמנסים לדבר איתם באנגלית. אחד הח"כים: 'כסף זו השפה האוניברסלית' (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: אתר הכנסת, שאטרסטוק)

שר הבריאות יעקב ליצמן סיים בימים האחרונים את מסעו בארצות הברית, במסגרתו הוא נפגש עם בכירים אמריקנים, שוחח איתם וחתם על שיתופי פעולה. הפגישות כולן נערכות בצורה שוטפת - בין היתר בשל העובדה הפשוטה שהשר ליצמן דובר אנגלית כשפת אם.

מה המצב אצל שאר חברי הכנסת החרדים? כתב "כיכר השבת" ניסה במהלך השבוע לתפוס לשיחה באנגלית את נציגי יהדות התורה וש"ס, בכדי לבדוק כיצד את מנהלים שיחות בשפה האנגלית. חלק מהם דיקלמו "איי דונט ספיק אינגליש", נציגים אחרים הסבירו כי העובדה שהם משתמשים במתורגמן לפגישות עבודה לא מקשה על השיחה.

והנה התוצאות:

יצחק כהן - סגן שר האוצר (ש"ס)

סגן השר איציק כהן לא יכל אמנם להאריך בשיחה יותר מדי מאחר והיה בפגישה חשובה, כדבריו, אבל הוא בהחלט ידע מה אנחנו מדברים ואפילו הגיב לנו באנגלית סבירה פלוס.

יואב בן צור (ש"ס)

חבר הכנסת יואב בן צור לא כל כך הבין מה אנחנו אומרים לו, אבל סיפר לנו באנגלית שהוא לא יודע אנגלית. מאוחר יותר, כשעברנו לעברית, חבר הכנסת בן צור הסביר שבפגישות חשובות הוא מצטייד במתורגמן שיתרגם את השיחות.

משולם נהרי - סגן שר הרווחה (ש"ס)

גם סגן השר משולם נהרי לא ממש הבין מה אנחנו אומרים, אבל ידע לומר לנו No באנגלית. נהרי מספר לנו ששפת הגוף חשובה יותר משפת הדיבור והוא מצטייד במתורגמן על מנת לדבר עם גורמים זרים. נהרי גם סיפר לנו שלדעתו כסף היא השפה האוניברסלית.

יעקב מרגי (ש"ס)

חבר הכנסת יעקב מרגי הבין מה רצינו, אבל ביקש לדבר בעברית כי הוא לא יכול לנהל שיחות ארוכות באנגלית. שיחות עם גורמים מחו"ל מנוהלות בעזרת מתורגמן. "החיים קשים, זה המצב" השיב מרגי לשאלתנו אם הדבר לא מקשה על השיחה.

משה גפני - יו"ר ועדת הכספים (יהדות התורה)

אין חולק על כך שחבר הכנסת משה גפני יודע להתבטא מצוין בעברית, אבל את השאלה שלנו באנגלית הוא לא ממש הבין. גפני סיפר לנו שאתמול נפגש עם השגריר הבריטי והייתה מתורגמנית. "מי שעובד בארץ זה לא מפריע לו, אני לא יוצא לחו"ל כמעט" השיב לשאלתנו אם הדבר מקשה על ההתנהלות מול גורמים זרים.

יצחק וקנין (ש"ס)

חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס ידע לענות לנו באנגלית שהוא לא דובר אנגלית, גם ח"כ וקנין סיפר שהוא נעזר במתורגמנית.

דוד אזולאי (ש"ס)

חבר הכנסת דוד אזולאי מש"ס לא הבין את מה ששאלנו אותו באנגלית, אבל הוא סיפר שהוא מבין קצת אנגלית ונעזר במתורגמן במקרה הצורך.

אורי מקלב (יהדות התורה)

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה לא הבין מילה ממה ששאלנו אותו באנגלית, אבל היה לו מאוד חשוב לומר שלדעתו בדיקת "כיכר השבת" היא מיותרת ולא צריך לדעת אנגלית.

יעקב ליצמן - שר הבריאות (יהדות התורה)

את שר הבריאות יעקב ליצמן תפסנו בעיצומו של המסע המוצלח שלו בארה"ב, שם הוא נפגש עם גורמים מקצועיים ומדבר איתם בשפת האם שלו - אנגלית, כפי שציינו בפתיח. ליצמן היה מאוד עסוק, אבל יכל לומר לנו (באנגלית!) שהוא לא מדבר עם אתרי אינטרנט.

אריה דרעי - שר הפריפריה (ש"ס)

את שר הפריפריה אריה דרעי לא הצלחנו לתפוס, אך דובריו סיפרו לנו כי השר נעזר במתורגמן לעתים תכופות, בפרט בעת כהונתו כשר הכלכלה.

מאיר פרוש - סגן שר החינוך (יהדות התורה)

סגן שר החינוך אמנם נוהג לצאת הרבה לשליחויות בחו"ל, מספר פעמים בשנה על פי הצהרתו, אך לא הצלחנו לנהל איתו שיחה באנגלית, זאת למרות שהוא אמר שהוא יודע קצת אנגלית. בשיחה בעברית הוא הבהיר כי הוא מסתדר היטב בחו"ל ומדבר אנגלית שוטפת.

ישראל אייכלר (יהדות התורה)

חבר הכנסת ישראל אייכלר בחר שלא לענות לשיחות שלנו, דובריו מספרים שהוא מבין אנגלית אך בשיחות חשובות הוא מתקשה ונעזר במתורגמן.

מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה)

את חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה לא הצלחנו להשיג, אך מקורביו מספרים שאנגלית היא לא הצד החזק של הח"כ הוויז'ניצאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר