פרופיל מיוחד

הציל ילד חרדי, אברך הציל אותו ויש לו בת "משלנו": דונלד טראמפ והחרדים

האם ליעל הדתייה, איוונקה לשעבר, יהיה אב שישמש כנשיא ארצות הברית? האם יסתבר שאברך צעיר מניו ג'רזי הציל את מי שיהפוך לימים לאיש החשוב בעולם? פרופיל מיוחד על דונלד טראמפ (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דמותו של טראמפ לצד חרדים שצופים בבית הלבן (צילום: חיים שוחט, פלאש 90, איור: שאטרסטוק)

דונלד טראמפ הוא היו"ר והנשיא של תאגיד 'דה טראמפ אורגניזיישן' ומייסד 'דה טראמפ אנטרטיינמנט ריזורטס'. הוא ידוע כיום בעיקר הודות לנכסי הנדל"ן הניו יורקיים שלו כגון "וול סטריט 40" הנודע כ"בניין טראמפ", ו"טראמפ טאואר".

שוויו הפיננסי, כפי שהוערך לאחרונה על ידי מגזין פורבס, הוא 4.1 מיליארד דולר. טראמפ עצמו טוען ששוויו הכלכלי הינו כפול מזה. יצויין כי בעבר פשט את הרגל איש העסקים הצבעוני לפחות 4 פעמים אולם תמיד התאושש ושב לעצמו. טראמפ הוא מועמד בולט במיוחד לנשיאות ארה"ב, מטעם המפלגה הרפובליקנית זאת למרות שהממסד אינו מחבב אותו וזאת בלשון המעטה.

שורה של התבטאויות פוליטיות חדות וברורות ואולי אף 'דוגריות' מידי ויש שיאמרו בעייתיות הציבו אותו בחזית הציבורית, כאשר רבים טוענים כי אינו מתאים בשל כך לתפקיד. מנגד, רבים אחרים - ונסיקתו בסקרים מוכיחה זאת - סבורים דווקא להיפך כי הגיעה העת לנשיא חזק לארה"ב שיקים את האימפריה האמריקאית מחדש ויאמר את דברה בקול חד וברור.

פלט לא מעט אמירות מכעיסות בחודשים האחרונים, טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הממסד הרפובליקני מיותר לציין רואה בטרמפ נטע זר, אולם כרגע הוא המועמד המוביל וכולם משתפים עימו פעולה לטוב ולרע. כשניסינו לחפור על קשר חברי או ציבורי שמקיים טראמפ עם עסקנים או יועצים פוליטים חרדיים, התברר כי קשה למצוא קשר שכזה, אולם בסופו של יום נדמה כי טראמפ אוהד יהדות ואוהד את מדינת ישראל באופן נחרץ כשהוא מצהיר זאת בקול צלול.

בשנת 2013, במהלך תקופת הבחירות, פרסם טראמפ סרטון בו הוא הביע את תמיכתו המוצהרת בראש הממשלה בנימין נתניהו. טראמפ השתתף באין ספור אירועים וערבי התרמות לקהילה היהודית בניו יורק ואף עמד בראש הצעדה העולמית למען מדינת ישראל במנהטן.

אחד ממגדלי היוקרה של טראמפ בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

הבת איוונקה התגיירה והפכה ליעל

לטראמפ עצמו יש קשר אישי ליהדות, בתו איוונקה התגיירה לפני מספר שנים בבית דין אורתודכסי והיא חברה בקהילה היהודית במנהטן. בתמונות שתועדו לאחרונה על ידי צלמי פאפרצי נראת טראמפ הבת שהחליפה את שמה ליעל צועדת לצד בעלה, יהודי-דתי, האוחז את ארבעת המינים בידו כשהם בדרכם לתפילה בבית הכנסת.

בני הזוג שומרים שבת וכשרות והצהירה כי היא אינה מדברת בטלפון בשבת. "אני מוצאת שהיהדות יוצרת בסיס מעולה לחיבור משפחתי", הצהירה יעל טראמפ בראיון למגזין האופנה ווג. גם אביה גאה בה והצהיר בעבר בראיונות: "יש לי בת יהודיה ואני שמח שזה קרה".

הבת היהודיה של טראמפ עם בעלה והלולב (צילום מסך מתוך דיילי מייל)

חלק ממקורביו כיום הינם יהודים, ביניהם סגן הנשיא של התאגיד העסקי שבשליטתו וכן יד ימינו עורך הדין מייקל כהן המשמש אחד מיועצי הבחירות שלו. אלי הון יהודים מניו יורק וניו ג'רזי נמנים על התורמים הבולטים לקמפיין, כמו כן טראמפ עצמו תרם בעבר סכום של 100 אלף דולרים לארגון החסד "איחוד הצלה" בישראל. תקופה מסויימת בחייו אף ביקש המליארדר להשקיע בישראל ותיכנן להקים את מגדל המגורים הגבוה במדינה, אולם התוכנית נגנזה ולא יצאה בסופו של דבר אל הפועל.

אחד הנושאים הפופולריים בנאומים שלו הוא: סין (מתוך הפינגטון פוסט)

אברך סייע לטראמפ וחובות המשכנתא נעלמו

במהדורת פברואר 1996 של המגזין העסקי "פורבס" הובא סיפור מרתק על טראמפ. על פי הסיפור, בשלהי שנת 1995 נהג אברך צעיר בכביש המהיר למקום מגוריו במדינת ניו ג'רזי והבחין בצד הדרך במכונית פאר שנהגה עומד מוץ לרכב ומסמן כי הוא זקוק לעזרה.

אברך עזר לו והופתע לגלות שהמשכנתא נעלמה. טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

האברך עצר וניגש לעזור לנהג להחליף את הצמיג. כשביקש לשוב לרכבו קרא לו המלארדר שישב במושב האחורי ושאל אותו אם הוא מכיר אותו, האברך השיב בשלילה או אז הבין העשיר כי האברך עצר רק בשל רצונו לעשות עימו חסד ולא בשביל להרוויח.

המליארדר שאל כיצד יכול להודות לו, האברך העניק לו את פרטיו וביקש שישלח לרעייתו זר פרחים. לאחר מספר ימים דפק שליח על דלת ביתם כשזר פרחים ענק בידיו. האשה פתחה את הדלת וגילתה לתדהמתה זר מלא שושנים אליו צורף כרטיס בו נכתב: "המשכנתא שלכם שולמה במלואה", מרלה ודונלד טראמפ. כך קיבל האברך מתנה מהמילארדר בסך 100 אלף דולרים.

הרב התקשר וטראמפ השתכנע: "שולח מיד את המטוס שלי"

במגזין החרדי "זמן" פורסם סיפור נוסף על יחסו של טראמפ לחרדים. המקרה התרחש בשנת 1998, כאשר בנו של הרב הרלוד "הרשי" טן מלוס אנג'לס סבל ממחלה נדירה שפגעה במערכת הנשימה שלו והרופאים הורו להעבירו לניו יורק לצורך טיפול רפואי נצרך - אולם אף חברת תעופה לא הסכימה לעלות ילד במצבו למטוס.

המטוס הפרטי של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הילד בן ה-3, אנדרו, נאלץ לצאת מביתו עם ציוד רפואי ומיכל חמצן נייד ואף חברת תעופה לא הסכימה לקחת על עצמה את הסיכון הכרוך בכך. בצר להם פנו בני המשפחה למליארדר והוא נעתר והעמיד לרשותם את מטוסו הפרטי שהעביר את הילד לבית החולים לילדים בלונג איילנד.

בראיון לסוכנות "jta" שיבח הרב טן את טארמפ והביע את הכרת הטוב העצומה שלו לאיש. הרב סיפר: "כאשר התקשרתי אליו הוא הסכים מייד ואמר 'אני שולח את המטוס שלי'. הוא פשוט היה נס בשבילנו".

לטענת פוליטיקאים חרדים, למרות שכרגע נראית מועמדותו של טראמפ הזויה, הרי שאם בסופו של יום הוא ייבחר "אין ספק שהוא יהיה טוב ליהודים".

"יסייע ליהודים", בטוחים העסקנים. טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

"הדעות שלו בעד מדינת ישראל. הוא תקף את הנשיא אובמה על הסכם הגרעין, הוא הצהיר הצהרות נחרצות נגד הטרור האיסלמי והוא יסייע ליהודים" הם אומרים.

"גם ליהדות החרדית הוא יהיה נשיא טוב". בטוחים העסקנים שחלקם מכירים את המליארדר בעיסוקיו הנוכחיים, או יותר נכון: מתחום הנדל"ן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר