בעקבות כיכר השבת

שיעורי "חינוך ילדים" של המשגיח המואשם בפגיעה בילדות יוסרו מהרשת

מערכת "קול הלשון" תסיר מהרשת שיעורי מוסר ו"חינוך ילדים" שמסר המשגיח נגדו הוגש הבוקר כתב אישום מזעזע על פגיעה שיטתית בקטינות לאורך שנים, זאת בעקבות פניית "כיכר השבת" (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (shutterstock)

בעקבות פניית "כיכר השבת": מערכת שיעורי התורה של 'קול הלשון' תסיר מהרשת את שיעוריו של המשגיח החרדי שתקף ילדות בצורה מזעזעת ולאורך שנים והיום (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום חמור. מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי השיעורים של המשגיח החשוד עסקו ב"חינוך ילדים".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר הגורם האחראי במערכת 'קול הלשון' כי הוא לא היה מודע שבמערכת קיימים שיעורים של "המשגיח התוקף", ובעקבות פניית "כיכר השבת" אל המערכת בכוונתם להסיר בשעות הקרובות את כל שיעוריו של המשגיח התוקף.

בין היתר העביר התוקף "שיעורים בחינוך ילדים" במוסד חינוך בירושלים. השיעורים הוקלטו והועלו לטובת המאזינים למערכת 'קול הלשון'. אך כאמור, השיעורים יוסרו לאחר פניית "כיכר השבת".

לדברי גורם במערכת, כך הם פעלו גם לפני תקופה, כאשר רב נוסף ששיעוריו הועלו למערכת נחשד בתקיפה אכזרית - הם הוסרו לאלתר.

שיעור של המשגיח החשוד (צילום מסך)

בכתב האישום מתואר כי החשוד אמר לאחת הנפגעות שיביא לה הוכחה ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמעשיו מותרים, דבר שכמובן לא היה מעולם, אך מוכיח עד כמה הוא לא בחל באמצעים, כולל שימוש בשמו של שר התורה, לצורך עבירותיו החמורות.

"הנאשם אמר לאחת המתלוננות שיביא לה הוכחה מהרב חיים קנייבסקי כי הקשר ביניהם מותר מבחינה הלכתית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם, בכוונת מרמה, נטל הקלטה של הרב חיים קנייבסקי אומר דברי הלכה, דברים שאין להם כל קשר אל הנאשם, והשמיעה בפניה בטענה כי הדברים נאמרו כהכשר לקשר ביניהם, זאת במטרה לשכנעה להסכים להמשך הקשר עמו. היא גילתה את דבר המרמה ודחתה את הנאשם".

כמו כן מתואר בכתב האישום כי המתלוננת הראשונה, המכונה א', עמדה להינשא וביקשה להשתמש בזה כדי להפסיק את הקשר הבעייתי, אך המשגיח התוקף לא וויתר ואמר לה כי בעלה חולה נפש.

"ראשית, אמר הנאשם בכזב לא' כי הוא בירר על החתן המיועד וכי הוא סובל מבעיות נפשיות. הנאשם אמר לא' כי אינו רוצה שתשבור את השידוך, אך הזהיר אותה", נכתב. לאחר מכן לקח אותה החשוד לתפילה בקבר דוד: "הנאשם נתן לא' סכומי כסף ומתנות ואמר לה שמאחר והיא עם אדם לא כל כך נורמאלי שתשמור לעצמה את סכומי הכסף. הנאשם לקח את א' להתפלל בקבר דוד שבעלה לא יהיה משוגע ואף הנחה אותה לחפש אחר הכדורים הפסיכיאטריים של בעלה".

כמו כן, על פי כתב האישום, המשגיח התוקף סיפר למותקפת הראשונה כי "רב חשוב" אמר לו שהוא בגלגול הקודם היה אישה שבעלה לא התנהג אליה יפה וכי היא (המתלוננת) הייתה בגלגול הקודם הבעל שלו.

"מספר חודשים לאחר החתונה, אמר הנאשם לא' כי הוא נועץ ברב שאמר לו שיש לו תפקיד מאוד חשוב בעולם הזה, שבגלגול קודם הנאשם היה אישה והבעל שלו היה מתייחס אליו לא יפה. בגלל זה נולדו להם ארבעה ילדים וכולם נהיו חילונים, ולכן הנאשם צריך לחזור לעולם ולתקן את זה", מתאר כתב האישום. "הנאשם הסביר לא' שהיא היתה הבעל שלו בגלגול הקודם, שפגעה בו, ובגלל זה א' צריכה להיות איתו. הנאשם אמר לא' כי הוא שאל את הרב עד מתי הוא צריך להיות עם א' בשביל "התיקון" והרב השיב לו שהוא ירגיש עד מתי".

"א' האמינה לדברי הנאשם אך היססה בתחילה. זמן קצר לאחר מכן, הנאשם הגיע בסמוך לביתה של א' וכאשר יצאה מביתה אמר לה הנאשם כי הוא עשה את שלו בכל הקשור ל"תיקון" שלו ועתה מוטל על א' לעשות את "התיקון" שלה. א' סמכה על הנאשם והאמינה לדבריו ושוכנעה לשתף פעולה", נכתב.

עוד מתואר בכתב האישום המזעזע, כי המתלוננת השנייה שאלה את המשגיח התוקף איך הוא מעז לתקוף אותה כך בזמן שמדובר באיסורים קשים, אך הוא ענה לה ששאלותיה הם 'זלזול בגדולי ישראל': "כמו-כן הסביר הנאשם לב' כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין" שכן הנאשם מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור. בנוסף לאסמכתאות ההלכתיות הכוזבות שהציג הנאשם לב', הנאשם הסביר לב' כי שאלותיה מהווים זלזול בגדולי ישראל וכי שאלות אלו נובעים מתוך בעיית ה"נרווים" שלה, ולפיכך אסר עליה להמשיך ולשאול שאלות נוספות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר