מאבקי הרב אשכנזי

רב הכפר חסם את רכבה של האישה: "בעלך חייב לגרש אותך"

מאבקו של רב כפר חב"ד במטפחות מסלים: מעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי הרב ארב לנשים בכפר וצרח עליהן כי בעליהן חייבים לגרש אותן בגלל שחבשו מטפחות. הרב: "חצאי אמיתות" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
בתמונה: הרב אשכנזי מוחה בנהגת חובשת מטפחת (צילום: באדיבות המצלם)

סוער בכפר חב"ד: חודשים לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מאבקו של הרב החדש בכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, נגד נשים שחובשות מטפחות בתחומי הכפר, מספרים מספר תושבים בכפר על החרפת המאבק. לטענתם, הרב החל בין השאר למתוח ביקורת אישית בפרהסיה נגד נשים שחובשות מטפחות, ואף אמר להן כי בעליהן חייבים לגרש אותן.

תושב כפר חב"ד ששוחח עם "כיכר השבת" סיפר: "אישתי הגיעה להוציא את הילדים מהגן, הרב ארב לה בפתח הגן והחל לצעוק עליה בקול ולעיני עשרות נוכחים רק בגלל שהיא חובשת מטפחת לראשה במקום פאה". התושב מספר כי במהלך הצעקות אמר הרב לאשתו כי על פי הדין בעלה חייב לגרש אותה באופן מיידי - בגלל שהיא חובשת מטפחת ברחוב.

תושב הכפר מספר כי כבר לפני מספר חודשים, בעת שהרב החל במאבק למיגור תופעת המטפחות בכפר, הרב העיר לאשתו, אך "הפעם", כך לדבריו "הרב עבר את הגבול. לא האמנתי לאשתי, אבל אז אנשים שאלו אותי אם אני מתכוון להתגרש מאשתי בגלל דברי הרב. הייתי המום. איך הרב ככה מסכן את שלום הבית שלי? התייעצתי עם רבנים והם אמרו לי שהרב עבר את הגבול" הוא אומר.

במקרה אחר שפרטיו הגיעו לידי "כיכר השבת", הרב עצר מכונית בה נהגה תושבת הכפר במהלך הלילה, והחל לצעוק עליה באומרו כי בעלה חייב לגרש אותה בגלל שנהגה במכונית כשהיא חובשת מטפחת במקום פאה.

אחד התושבים אומר ל"כיכר השבת" כי הדברים עברו את הגבול מבחינת חלק מהתושבים. תושב אחר מספר כי הרב לחץ על בעל הבית ממנו הוא שוכר את הבית בכפר, וביקש ממנו - כך לטענת התושב - שלא ישכיר לו יותר את הבית בגלל שאישתו חובשת מטפחת. "אנחנו ממש חוששים מדרכי הפעולה של הרב" הוא אומר.

תושב אחר ששוחח עם "כיכר השבת" אומר כי יש פחד רב מהרב בכפר ולכן לא כולם מעזים לדבר על הנושא. לדבריו, "בפעם הבאה שהרב יצעק על אשתי ויגיד לה שאני חייב לגרש אותה, לא יהיה מנוס, אנחנו נהיה חייבים לפנות למשטרה ולהתלונן על הטרדה חמורה", התושב מספר כי בינתיים פנו הוא וכמה מחבריו ללשכת שר הדתות בתלונה על הדברים שאומר הרב לנשות הקהילה.

יצויין, כי אמנם חבישת פאה נוכרית היא הוראה של האדמו"ר מחב"ד, אך רבני הקהילות בחסידות אינם נוהגים לבצע אכיפה הכוללת ניסיונות חוזרים ונשנים לקיום שיחת הבהרה עם הנשים באופן בלתי אמצעי.

הרב מאיר אשכנזי סרב להגיב לדברים ומסר כי מדובר ב"חצאי אמיתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר