הרב טוביה שולזינגר: "הרב דוד לאו מזגזג"

הגאון רבי טוביה שולזינגר שתקף בעבר את ח"כ משה גפני, יוצא במתקפה נגד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "הוא גדל בישיבות, אבל מתחיל לזגזג לנו שמאלה" (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק שעברה השבוע בכנסת בקריאה ראשונה ולפיה יכהן במדינת היהודים רק רב ראשי אחד, הביאה עמה ביקורת רבה כנגד מציעי החוק. אולם, כעת, טוען רב בישראל כי הצעת החוק הזו לא הייתה מוגשת אלמלא היה הרב הראשי, הרב דוד לאו, מתיר לנשים להיות משגיחות כשרות.

את דברי הביקורת משמיע הרב טוביה שולזינגר, רב בעיר קריית אתא שהתלונן בעבר גם נגד ח"כ משה גפני: "אני רואה את המגמה היום, את המגמה של הרב לאו בתור רב ראשי שעשה מהלך שלפי דעתי נתן לגיטימציה לנשים שיהיו משגיחות כשרות" אמר בשיחה עם "כיכר השבת".

הרב מפרט את דבריו ומזהיר מרבנית ראשית לישראל: "הנושא הזה בכלל ובפרט היום שיש רפורמיים שמנסים לקדם את מעמד האישה ולתת לגיטימציה למשגיחות כשרות זה יוביל לכך שבהמשך יהיו עוד דברים ברבנים ובדיינים, בסוף תהיה רבנית ראשית לישראל".

"הרב לאו לא קלט למה זה עלול להוביל בזה שהוא נתן להן כשרות", הוא תוקף. לדבריו, ההיתר לנשים לשמש כמשגיחות כשרות הביא למהלכים נוספים הפוגעים ברבנות: "בעיקרון הנושא של נשים משגיחות נתן פתח לרפורמה".

הרב הוסיף: "יש כאן שני נושאים, נאמנות לנשים ומבחינה מעשית, לקחת אישה שתעבוד בשעות מאוחרות של הלילה במפעלים, היא סוגיה לא בריאה ולא חכמה. זה לא גורם לדברים טובים".

הרב לא חוסך גם בביקורת קשה ותקיפה כנגד התנהלותו של הרב לאו בנושאים נוספים: "אני רוצה לומר שהייתי לפני כמה זמן בגוף שנקרא "בית הלל", יש רבנים ורבניות. הרב לאו הצטרך לדיון שם ולא ראיתי רב ראשי חרדי שהוסמך על ידי גדולי ישראל שילך וירקד לפי הרפורמים. הוא הולך למהלך לא כפי שציפינו ממנו, הוא הרי גדל בישיבות ופתאום הוא מתחיל לזגזג, שובר שמאלה".

בלשכת הרב לאו סירבו להתייחס לדברים. אך גורמים בסביבתו מסרו כי נושא משגיחות הכשרות נידון לאורך הדורות. "מדובר במחלוקת עתיקת יומין בין הש״ך וערוך השולחן ולאורך הדורות פוסקי הלכה רבים קיבלו את פסיקתו של ערוך השולחן בענין. חבל שהתוקף לא בדק בספרי ההלכה בטרם בחר לומר את דבריו בצורה כה לא מכובדת ובניגוד להלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר