רבני העיר חיפה במכתב נגד ראש העיר יונה יהב

רבני העיר חיפה יוצאים במכתב חריף נגד ראש העיר יונה יהב בו הם מתלוננים על יחסו לציבור החרדי תושבי העיר וכותבים: "חדל מהפגיעה המתמשכת והאפליה של הציבור החרדי" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מיכאל אלפר מ'יהדות התורה' עם יונה יהב (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הקרע בין החרדים לראש עיריית חיפה יונה יהב עולה שלב: רבני חיפה שיגרו ביממה האחרונה מכתב לראש העיר ובו הם מותחים ביקורת נוקבת אודות התנהלותו בחודשים האחרונים באשר לאוכלוסייה החרדית.

הרבנים בהם רבני חסידויות גור, סערט ויז'ניץ וכן האדמו"ר מנדבורנא ורבנים נוספים מהקהילה הספרדית, קובלים על כך שראש העיר לא פועל כראוי עבור מוסדות החינוך החרדים הסובלים מקיפוח מתמשך.

גורמים חרדים בחיפה מזכירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי לפני שבועיים התכנסו גורמים חרדים ביניהם הרבנים החתומים על המכתב בין היתר על הרקע העובדה כי ראש העיר תמך בקיום אירוע תרבות בעיצומה של השבת ובכך נעשתה פגיעה בציבורי שומרי תורה.

בפתח המכתב כותבים הרבנים: "אנו רבני העיר חיפה התאספנו בזאת לאור פניות של תושבי העיר וזעקתם המתמשכת של ראשי הקהילות ומנהלי המוסדות על מצבם הקשה לאור התנהלות עיריית חיפה מולם".

"נוכחנו לדעת על הקשיים הקיומיים איתם מתמודד הציבור החרדי, מוסדות החינוך ובתי הכנסת, על חוסר ההתייחסות לצרכי הדת, ועל מניעת פיתוח התשתיות העירוניות באזורי הציבור החרדי כשקשיים מוערמים בכל תחום מצד העירייה שבראשה אתה עומד", הוסיפו הרבנים במכתבם.

הרבנים ממשיכים וכותבים כי "בין הנושאים לכלל ובין הנוגעים לפרט. למרות הגידול המבורך של הציבור החרדי בחיפה אשר מצריך השקעה גדולה יותר, הדבר אינו מקבל כל ביטוי".

בסיום המכתב פנו הרבנים לראש העיר: "חדל מהפגיעה המתמשכת והאפליה של הציבור החרדי. שנה את גישתך כלפינו ובחר לך דרך טובה יותר להתנהל מולנו בכך שהעירייה תתמוך ותסייע בהתפתחות הקהילות והמוסדות מתוך יחס שוויוני לצרכיו של הציבור החרדי כפי המגיע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר