עתירה לפתוח את תלמוד תורה 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב "משרד החינוך קבע שאין אפלייה"

בצו ביניים שהגיש עו"ד אורי קידר המייצג את מנהלי ת"ת זכרון גבריאל בזכרון יעקב, מבקש לפתוח את תלמוד התורה מחדש. לדבריו אין כל בסיס לטענות על אפלייה עדתית (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

יום לאחר סגירתו, הנהלת תלמוד תורה "זכרון גבריאל" עתרה לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות פרקליטם עו"ד אורי קידר בבקשה דחופה להוצאת צו ביניים נגד החלטת משרד החינוך לסגור את המוסד ולאפשר לתלמידי תלמוד תורה לשוב ללמוד במוסד במקום שיסתובבו ברחובות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שני בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא בבית המשפט, שם תנסה ההנהלה לשנות את החלטת משרד החינוך שבאה משום שלטענתם ישנה אפליה במוסד המדובר, שעיקרה פרשת שני הילדים הספרדים בני משפחה אחת שהתקבלו למוסד בכפייה, לאחר החלטת משרד החינוך.

בעתירה הוכח כי משרד החינוך עצמו קבע כי לטענות האפליה אין כל ביסוס ותעיד העובדה שכמחצית מתלמידי המוסד הם בני עדות המזרח.

הפרקליט דחה את טענותיו של ראש המועצה וקבע כי ישנן הוכחות ברורות שהמוסד עצמו קיבל את החלטת משרד החינוך, שילב את התלמידים על אף שאינם מרקע חרדי-שמרני ואף כינס את הצוות ביחד עם מפקח משרד החינוך כדי להבהיר את הדברים.

למרות זאת לטענתם "הופקרו כמאתיים תלמידי המוסד שמסתובבים גם הבוקר ברחובות ללא פיקוח!". בכתב העתירה ביקשו הפרקליטים ש"בית המשפט יורה מיידית על הפסקת הענישה הקולקטיבית חסרת האחריות והשבת כל התלמידים לכיתות".

אתמול החליט ראש המועצה על סגירת המוסד ובשל כך הוצבו מאבטחים סמוך לשערי הכניסה הנעולים ומנעו את כניסתם של עשרות התלמידים. החלטה זו עוררה כעס רב בקרב הורי הילדים שטענו כי זו הפעם הראשונה שבה מעזים לסגור מוסד חינוכי במדינה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר