חייל חרדי הודח בגלל שמירת ההלכה

כמעט מידי שבוע מגיעים סיפורים המעידים כי הצבא לא מוכן לקליטת חרדים. כעת חרדי הודח בהליך מהיר בשל העובדה שסירב להשתתף בטקס הנוגד את כללי ההלכה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולמים אין קשר לכתבה)

סיפור נוסף המאיים תדמיתית על אופי המוכנות של צה"ל לקליטת חרדים לשורותיו, התרחש אתמול (רביעי), כאשר חייל הנמנה על חסידות חב"ד סירב לשמוע שירת נשים במהלך טקס צבאי ובשל כך מפקד הבסיס שפט אותו בהליך מהיר והורה על הדחתו מהטירונות וממסלול חרדי.

הסיפור שנחשף באתר 'חב"ד און ליין', התרחש במהלך טקס סיום טירונות בבסיס מפרשית, שם משרתים לא מעט חיילים חרדים במסגרת המסלול החרדי "בינה בירוק", הדומה בפעילותו לשאר המסגרות החרדיות.

במהלך הטקסט ביקשו ארבעה חיילים חרדים מאחד המפקדים שיתחשב בהם ויאפשר להם שלא להשתתף בטקס סיום הטירונות, היות ובמקום תושמע שירת נשים. המפקדת שהבינה לליבם הפנתה את בקשתם למפקד הבסיס שסירב להיענות לדרישתם, כך על פי טענתם.

אביו של אחד החיילים סיפר על שאירע: "הבן שלי ועימו עוד שלושה, מתחילת שירותם בבסיס, ביקשו ממפקדיהם שיתחשבו בהם בטקסי שונים, בהם תוכננה 'שירת נשים' - דבר שאסור על-פי ההלכה בצורה מפורשת. ואכן, השתדלו עד היום להתחשב בהם. לקראת סיום הטירונות שהיתה היום, הם ביקשו מראש - שוב - שיתחשבו בהם. הפעם הם הופנו למפקד הבסיס בעצמו".

האב סיפר כי מפקד הבסיס שוחח עם החיילים הללו "במהלכה ביקשו מהסיבות ההלכתיות הנ"ל שלא להשתתף בטקס במתכונתו הנוכחית. המפקד טען שהיות והמחלקה שלהם עומדת בנפרד, אין סיבה שיסרבו, כי הם לא ישמעו שירת נשים".

האב ממשיך ומספר על השתלשלות העניינים: "הם טענו שהיות והמחלקה שלהם באמצע, ומשני הצדדים עומדות מחלקות מעורבות, יש בעיה הלכתית של שמיעת שירת נשים, והם לא יכולים להשתתף. המפקד חתם את השיחה בכך, שאמר להם: 'תהיו חייבים להשתתף. אם לא – אתם תשאו בתוצאות'.

האב מספר כי "אחד החיילים, חסיד חב"ד, בחר שלא להגיע ועוד באותו ערב הוא זומן למשפט מהיר אצל מפקד הבסיס, בו נחרץ דינו להדחה מהטירונות ומכל מסלול 'בינה בירוק', ולשיבוץ מחדש בבקו"ם. סיבת הענישה החמורה: ציות לכללי ההלכה".

האב קובל על כך: "האם זה מה שצריך לדעת אבא של בחור חרדי, שמעמידים למשפט על שמירה על כללי ההלכה?! להיכן הגענו?", הוא שואל. "גם לא מקפידים כמו שהצבא מבטיח, שלא יהיו מפקדות, גם יש קשיים עם קבלת אוכל מהדרין, ועכשיו, גם שופטים על שמירת הלכה?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר