דליפת הנפט בערבה: "אסון סביבתי"

מיליוני ליטרים של נפט דלפו אמש בקו הנפט אילת-אשקלון וגרמו לנזק סביבתי עצום ולזיהום חמור. עדיין לא ידוע מה גרם לדליפה, אך כבר ברור כי יקח שנים לשקם את האזור (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נהרות נפט בערבה (צילום: רשות טבע והגנים)

עשרות בני אדם פונו הלילה (חמישי) מבתיהם בעקבות דליפת ענק של נפט בכביש הערבה, סמוך ליישוב באר אורה. כוחות כיבוי אש והצלה ביחד עם נציגי קצא"א (קו צינור אילת–אשקלון) הצליחו להשתלט על הדליפה לאחר מספר שעות.

מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בתקלה שנגרמה כתוצאה מעבודות העתקה של צינור הנפט שמבצעת קצא"א לצורך הקמת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע.

דובר המשרד להגנת הסביבה רן ליאור מסר כי "אין חשש לדקלי הדום בשמורת עברונה בעקבות בדיקה שנערכה לאחר דליפת הנפט באזור באר אורה, אך השמורה ספגה פגיעה קשה".

דליפת הנפט בערבה, מבט מלמעלה (צילום: מתוך ynet)

עוד נמסר כי "זיהום הנפט לא הגיע לירדן. המשרד פנה לעיריית אילת והמליץ לא לקיים מחר את הטריאתלון שתוכנן באזור".

יו"ר השדולה סביבתית-חברתית בכנסת, חבר הכנסת דב חנין הגיב ומסר כי "האסון הסביבתי הזה היה צפוי מראש. כך זה נראה כשהממשלה ממשיכה להתעקש לנהל את סוגיית הנפט בישראל על פי חוק מיושן משנת 1952 שנכתב לפני שהתגלה נפט בישראל וכשעוד לא ידעו לחשוב על בעיות סביבתיות".

לדבריו, "הסדרת תחום הנפט, כולל סוגיית הובלת הנפט, מחייבת חקיקה מודרנית ומקצועית. אבל הממשלה התעקשה פעם אחר פעם לבלום את חוק הנפט המודרני שניסינו לקדם".

צילום: מאיר אוחיון, YNET

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר