קבורת התפילין עם הנרצחים - ביזיון?

כיצד אברך יכול לגמול חסדים, והאם קבורת הנרצחים עם התפילין הינה ביזיון התפילין? לשאלות אלו נדרש השבוע מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן. הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן הגראי"ל, מסכם את התשובות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כיצד יכול אברך חרדי שיושב רוב היום ועוסק בתורה לגמול חסדים? לשאלה הזו נדרש לאחרונה מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן, זאת לאור קריאתו להרבות במעשי חסד בעקבות הפיגוע הקשה בבית הכנסת "קהילת בני תורה" שבשכונת הר נוף בירושלים.

החברותא של מרן ראש הישיבה, מביא כמידי שבוע את דברי מורו ורבו כפי שנשמעו מפיו במהלך הימים האחרונים. "הדי הפיגוע הנורא שהיה בירושלים עדיין פועמים בלב כל בשר אשר רוח בו, ועלינו להתחזק בתורה וגמילות חסדים, כפי שהביא מרן ראש הישיבה במכתב את דברי חז"ל מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח, יעסוק בתורה ובגמילות חסדים" כותב הרב שניידר.

"האברך ר' משה סחייק שאל את מרן במה יתבטא עסק בגמילות חסדים לאברך בן תורה שיושב ולומד כל היום" מספר הרב שניידר. "והשיב לו ראש הישיבה שיראה להחזיק גמ"ח בביתו, והרבה מיני גמחי"ם יש, אפילו גמ"ח להשאלת "מוצץ" לתינוק". הרב שניידר מוסיף כי "מי לנו מתמיד יותר ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שזה רבות בשנים מנהל גמ"ח קטן להלוואות לאברכים".

מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יהודה פרקוביץ, כיכר השבת)

הרב שניידר ממשיך ומספר כי ביקשו את התייחסותו של מרן הגראי"ל לכך שהקדושים הי"ד נרצחו כשהם עטורים בטלית ותפילין, וההלכה היא שהנרצח נקבר בבגדיו, כדי להעלות זעם, והיה דיון אם לקבור גם את התפילין עמהם.

"העלה מרן סברא כי מכיוון שגניזת תפילין היא אצל תלמיד חכם, ממילא אין בזיון לתפילין להיקבר עמם. והזכיר מה שכתוב להוכיח כשיטת ר"ת מזה שנמצאו תפילין בקבר יחזקאל הנביא שהיו כשיטת ר"ת, ודחו דאדרבא כיון שהיו פסולות, קברום אצל תלמיד חכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר