למה באמת הולכים לבחירות? / חיים כהן

המלחמה האמתית בבחירות הקרבות היא מלחמת 'ישראל היום' כנגד 'ידיעות' ושות'. אלה הבחירות האמיתיות. יאיר לפיד מזוהה עם 'ידיעות', נתניהו עם 'ישראל היום' (טור דעה)

חיים כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

בשעה שלחלל האוויר נזרקות שוב ושוב השמועות על ה"דיל" שהחרדים עשו כביכול עם נתניהו, אני רוצה להזכיר שוב את מה שמו"ר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה אומר על נתניהו: נתניהו הוא "סויחר", וצריך להתנהל אתו כמו עם סויחר. בימים האחרונים נזעקו כל העיתונים בכותרות ראשיות, כשחלקם כתבו שזו הפעם הראשונה שמדינת ישראל הולכת לבחירות ללא סיבה אמיתית, וחלקם כתבו שהמדינה הולכת לבחירות בנסיבות אגו אישי.

בואו נוריד את המסכה ואת השקר הזה שמנסים להלביש על כולנו. כתבנו בצורה עקבית כבר כמה שבועות, שברגע שחוק 'ישראל היום' יעבור - זה מיד יביא לבחירות. ואכן, מאותו רגע שחוק 'ישראל היום' עבר בקריאה ראשונה על-ידי כך שלפיד וחבורתו הצביעו בעד החוק, פתאום נתניהו התחיל לדבר בפומבי על כך שלפיד לא מבין כלום בכלכלה (לא שאני חושב שהוא כן מבין, כמובן). פתאום הוא מוזכר על-ידי נתניהו כמי שניסה לעשות "פוטש" ולחתור תחתיו וכו', ופתאום נתניהו גם לא מבין למה בן-ישיבה צריך ללכת לכלא (אחרי שכמובן הצביע בעצמו בעד חוק הגיוס). הכל התחיל אחרי שהחוק הזה עבר.

המלחמה האמתית בבחירות הקרבות, צריך לדעת, היא מלחמת 'ישראל היום' כנגד 'ידיעות' ושות'. אלה הבחירות האמיתיות. יאיר לפיד מזוהה עם 'ידיעות', נתניהו עם 'ישראל היום', קבוצות האופוזיציה - הרצוג ואחרים - מזוהות עם כלל העיתונות, ובעצם על זה הולכים לבחירות.

מה שחבל הוא שכאשר הנציגים החרדים יכלו להצביע בעד החוק לסגירת 'ישראל היום', הם לא עשו זאת. אם כן היו עושים זאת (ואם הם שאלו את גדולי ישראל שהורו להם אחרת אני כמובן מושך את דבריי), אזי לפחות הנזק כלפי הציבור החרדי היה כעת קטן יותר, ואני אסביר: מכיוון שעכשיו הקלף הכי חזק של הקבוצה הזו של לפיד-ידיעות הוא להכות בחרדים, העיתונות והמדיה שלהם יתנו להם את כל הגיבוי שצריך בשביל לחזק את לפיד, הרצוג ולבני (זו בעצם הקבוצה שתילחם בקבוצת נתניהו-ישראל היום). אם החרדים כן היו מצביעים בעד חוק 'ישראל היום', סביר להניח שהנזקים היו מופחתים וההתקפות כנגד החרדים בעיתונים הללו, היו במינון נמוך הרבה יותר.

ובמישור המעשי: במצב העכשווי, כשעוד לפני שהכריזו על בחירות הכותרת הייתה "דיל עם החרדים", השאלה האם אכן היה כזה דיל או לא כלל לא משנה, כי דבר אחד ברור: אם נתניהו יצטרך אותנו, הוא ייקח אותנו גם בלי דיל, ואם הוא לא יצטרך אותנו - הוא לא ייקח אותנו גם אם היה דיל. ולכן, יש פתרון אחד שכתבנו אותו כאן לפני כמה חודשים: אולי באמת כדאי לחשוב ולמצוא איזו נוסחה שכל המפלגות החרדיות תהיינה תחת מטריה אחת, כדי שנוכל לארגן קבוצה חזקה שתעבוד בשיתוף-פעולה ובאמירה אחידה אחת (כעין ברית האחים בנט-לפיד), כדי לנסות למנוע על-ידי זה את מכונת ההסתה שכבר מכוונת לכיוון שלנו. זה יכול בהחלט להיות תריס כנגד מסע ההסתה שעתיד לבוא עלינו, אגב - לא כי שונאים אותנו פתאום יותר, אלא כי זה הסיכוי שלהם לקבל יותר מנדטים, מאחר והמלחמה כעת היא על העיתונות והכלכלה שלהם. אם נתניהו ייבחר, ייקבר חוק 'ישראל היום' וקבוצת 'ידיעות' תגיע לפשיטת רגל, ואילו אם הם יצליחו לגייס כח חזק, על-ידי ניגוח החרדים, הם יצילו את העיתון ואת הכלכלה שלהם. עבורם זו מלחמה על בית, עבורנו גם כן.

מכפר סבא תצא תורה

במוצאי-שבת הקודם יצא לי להשתתף בסעודת מלווה מלכה של ראש חודש כסליו של יהודי מעניין בכפר סבא, צעיר בן 35. ישבו שם כמה וכמה יהודים, בהם חסידים, ליטאים וספרדים, ויחד אכלנו אתו סעודת מלווה מלכה, תוך שהוא משלב נגינה חסידית יחד עם נגינה מרוקאית שורשית, וברגש רב.

וזה היה מדהים לראות כיצד היהודי הזה שולט בכל הש"ס, בכל השולחן ערוך ובתורת החסידות. לא היה דבר או נושא שדיברו אתו עליו שלא היו לו בו השגות, כולל בתורת 'אביר יעקב' של רבי יעקב אבוחצירא. זה חימם את הלב לראות כיצד דווקא יהודי משלנו (תרתי משמע), זכה כבר בגיל 35, עם עמל רב אני מניח, בשפע כזה. ליהודי הזה קוראים רבי מנחם ביטון מכפר סבא. תרשמו את השם, אני מאמין שבעתיד עוד נשמע רבות על היהודי הזה.

הטור פורסם הבוקר ב'כל ישראל' מבית "קו עיתונות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר