פרסום ראשון: איגרת הפרידה של שי פירון

שר החינוך המתפטר שלח איגרת פרידה לאנשי החינוך בישראל: "חולם על שני מיליארד ש"ח שהולכים להתבזבז על מערכת בחירות מיותרת, אם רק חלק היה מגיע למערכת החינוך". "כיכר השבת" עם המכתב המלא בפרסום ראשון (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פירון עם לפיד (צילום: הרצל יוסף - ynet)

שר החינוך המתפטר שי פירון שלח איגרת מיוחדת לאנשי חינוך, בה הוא מסכם את תקופת כהונתו שהסתיימה, כדבריו, "מוקדם מהצפוי". "כיכר השבת" מפרסם לראשונה את האיגרת במלואה.

"מוקדם מהצפוי אנו נפרדים, אבל זה לא נגמר" כותב פירון. "פצחנו בפואמה חינוכית שתחלחל עד אחרונת הכיתות. הובלנו שינוי תרבותי ופדגוגי בישראל, כזה שמשנה את משמעותה של הלמידה, את מעמדם של המורים, את תפיסת המדידה, את האוטונומיה של אנשי חינוך, את השותפות בין כל הגורמים במערכת החינוך".

"זה לא נגמר - כי אנחנו מתאימים את הלמידה למאה ה-21 והופכים אותה לרלוונטית, משמעותית וערכית. הרחבנו את הלמידה והתאמנו את המדידה: הפחתנו את מבחני המיצ"ב, הפחתנו את מספר מבחני הבגרות ושינינו את מעמדה של הבחינה הפסיכומטרית".

"הרחבנו את הלמידה, הסקרנות והחקר, את מפגש מורה- תלמיד, את היוזמה לתכניות ייחודיות, ועוד. חינוך מחייב עשיה חברתית מעמיקה. מהשנה כל תלמיד מחויב ל- 60 שעות של עשיה חברתית לטובת הקהילה. זה לא נגמר – יזמנו פיתוח של תחומי מצוינות רבים שיאפשרו לכל ילד לממש את יכולותיו וחלומותיו. התחלנו לחדש את החינוך הטכנולוגי – מקצועי לצד פריסה רחבה של תחומי דעת והרחבת סוגי ההערכה...".

"היה אפשר לעשות עוד הרבה. אני חולם על שני מיליארד ש"ח שהולכים להתבזבז על מערכת בחירות מיותרת. אם רק חלק היה מגיע למערכת החינוך" כותב פירון באיגרתו לאנשי החינוך.

"אתם חוד החנית של מערכת החינוך. יש בכם מסירות ומחויבות ובעיקר אהבה לילדים. מורה הוא בעיקר שליח של העבר ונציג של העתיד. יש המבקשים לפגוע ברמת ואיכות המורים בישראל. אסור לאפשר זאת. בישראל, המורים – שליחים המחויבים למעשה החינוכי".

פירון חותם את מכתבו וכותב: "מה שבעיקר לא נגמר, זו מנגינה חדשה - ואת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. לניגון יש התחלה וסוף, ופזמון, וקומפוזיציה, וטונים נכונים. על התזמור, העיבוד וההפקה היתה אחראית מנכ"לית המשרד, מיכל כהן. אני מאחל לה ולכם המשך עשיה והצלחה למען המערכת שחשובה לכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר