בדרך למפץ בימין?

'הליכוד' ו'הבית היהודי' סיכמו על שיתוף פעולה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט מהדקים את שיתוף הפעולה בין הסיעות וכבר חתמו על הסכם עודפים לבחירות הקרובות. בכנסת מעריכים כי היחסים הטובים מאי פעם בין שתי מפלגות הימין לא עומדים להסתיים בעודפים אלא גם בהסכם קואליציוני עתידי (חדשות, פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בחירות בישראל (צילום ארכיון: shutterstock)

בעוד גוש השמאל מנסה לאחד רשימות ולהוות אלטרנטיבה שלטונית עתידית, בימין משנסים מותניים ומהדקים את שיתוף הפעולה בין המפלגות.

יו"ר הקואליציה ואיש הליכוד, חבר הכנסת זאב אלקין ויו"ר סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת איילת שקד, נפגשו בשעות הערב אמש (חמישי) בכדי להגביר את שיתוף הפעולה. בתום הפגישה השניים חתמו על הסכם עודפים. ההסכם קובע שהמפלגה הגדולה מביניהן תקבל את הקולות שאינם מספיקים להצטרף לכדי מנדט.

מדובר בהסכם עודפים ראשון שנחתם בין ראשי מפלגות מאז הוכרז על הליכה לבחירות בתום שנתיים. שאר המפלגות בכנסת צפויות לעשות מהלך דומה כבר בשבועות הקרובים.

בכנסת מעריכים כי היחסים הטובים מאי פעם בין שתי מפלגות הימין לא עומדים להסתיים בעודפים אלא גם בהסכם קואליציוני עתידי בהנחה שבנימין נתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה.

אם לא יקרה משהו דרמטי ברגע האחרון, חברי הכנסת יצטרכו להצביע ביום שני במליאת הכנסת על חוק פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר שבסוף השבוע הם הצביעו בקריאה טרומית וראשונה. עד אז - כפי שהפוליטיקה כבר לימדה אותנו - הכול יכול להיות וייתכן ותוקם ממשלה חלופית.

בינתיים - עד לפיזורה של הכנסת נאלצו עובדי הכנסת להתמודד עם פיזורם של חברי הממשלה המפוטרים בין ספסלי האופוזיציה. בשל הפיטורים חברי הכנסת משתי הסיעות עברו לספסלים האחוריים ואילו חברי הכנסת מהבית היהודי קיבלו "שדרוג" ועברו לשבת עם הליכוד.

שר האוצר המפוטר יאיר לפיד ושרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני וכן שאר השרים, מאיר כהן, שי פירון ויעקב פרי הועברו משולחן הממשלה לכיסאות הסמוכים ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. הסיעות הערביות נדרשו בשל כך לעבור לשבת ליד ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר