בחירות 2015

גוש השמאל-מרכז במגעים לקואליצית "רק לא נתניהו"

גם במהלך סוף השבוע נמשכו המגעים להקמת גוש מרכז שמאל שימנע כהונה נוספת של ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. הרצוג בפורום סבן: "אהיה ראש הממשלה, קורא לציפי לבני להצטרף אליי". עקרונות הגוש: השלום, הצדק החברתי, ומניעת המשך שלטונו של נתניהו. גם ביש עתיד נשמעים קולות בעד הגוש (חדשות)

נתניהו, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי)

נמשכים הניסיונות להביא לגוש שמאל-מרכז שימנע כהונה נוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו: במהלך סוף השבוע שהו יחד ראשי מפלגות "העבודה" ו"התנועה" יצחק בוז'י הרצוג וציפי לבני יחד בפורום סבן בוושינגטון, והעלו שוב את האפשרות לקואליצית "רק לא ביבי".

"אני אהיה ראש הממשלה הבא ואני קורא לציפי לבני והתנועה להצטרף אליי" אמר הרצוג בפורום סבן, לבני הגיבה לו בחיוך: "בכיף, העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר". הרצוג הוסיף כי: "אמרתי מהיום הראשון, כשנבחרתי ליו"ר מפלגת העבודה שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו. אני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת".

הרצוג בפורום סבן

בשיחה עם עיתונאים אמר הרצוג: "אני חושב שהדבר הנכון הוא לבצע מהלך של חבירה סבירה. אמרתי, וזה לא סוד, שאני רואה בציפי לבני והתנועה כגורמים חשובים לחבירה שכזו. אני מתכוון לנצח בבחירות הבאות ולהקים את הממשלה הבאה. אני מציע חלופה אמיתית לנתניהו בכל תחומי החיים. הממשלה צברה כישלונות אינספור והביאה אותנו לעברי פחת".

לפי הדיווח ב-ynet, בשיחות שהוא מקיים בשבועות האחרונים עם ראשי המפלגות בניסיון להקים גוש שמאל גדול, מנסה הרצוג לסכם עקרונות מרכזיים לגוש, בהם המחויבות לתהליך השלום, לצדק חברתי ומניעת קדנציה נוספת של בנימין נתניהו. בין היתר מתנהלות שיחות גם עם יו"ר קדימה, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז.

בינתיים, גורמים נוספים במרכז-שמאל מביעים תמיכה ברעיון. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בסוף השבוע כי "כדי להביא סוף לכהונת נתניהו, על ראשי מפלגות המרכז שמאל לעשות כל שביכולתן כדי לייצר שותפויות ובריתות, ואף להתחייב כי לא יהיו שותפות בקואליציה שנתניהו ראש הממשלה בה".

הרצוג ולבני בסוף השבוע

"התחייבות כזו היא קריטית לניצחון" הוסיפה יחימוביץ. "לבני ולפיד לא עזבו את ממשלת נתניהו מרצונם אלא סולקו ממנה. הם אלה שהמליצו בפני הנשיא שירכיב את הממשלה, וכל עוד לא יאמרו מפורשות שלא יעשו זאת שוב, הציבור לא יוכל להאמין להצהרותיהם שיעשו הכול כדי להחליפו, והכול נראה כמו משחק והעמדת פנים".

השר לשעבר יעקב פרי אמר גם הוא בסוף השבוע כי יש עתיד תלך עם מי שיהיה לו מספיק מנדטים להחליף את שלטון נתניהו, "גם אם זה יהיה הרצוג או לבני". לדבריו: "אהיה מראשי תומכיו והביצועיסטים בהתווית גוש כזה".

עם זאת אמר פרי כי "לטעמי לפיד בשל להיות ראש ממשלה. אתמוך בו בכל מאודי. יאיר לפיד צבר בשנתיים האחרונות ניסיון פוליטי וכלכלי רב ואני רואה בו מועמד ראוי לראשות הממשלה. לפיד יכול להקים את הגוש החוסם להפלת נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר