הקשר בין הלוחמת ג'יל רוזנברג לחסידות סאטמר

במהלך התקופה בה ריצתה עונש מאסר בכלא האמריקני, נרקם קשר מיוחד בין ג'יל רוזנברג וחסידי סאטמר שהגיעו לבקר את האסירים, לפי הדיווח, היא התחזקה ואף שמרה שבת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ג'יל רוזנברג לצד חסידי סאטמר (צילום: מתוך פייסבוק, מאיר אלפסי)

במהלך השבוע שעבר דאגו רבים לשלומה של הישראלית ג'יל (גילה) רוזנברג שהצטרפה ללוחמים הכורדים הנלחמים בדאעש, כשהחשש היה שנחטפה על ידי הפעילים המוסלמים הקיצונים.

כלי התקשורת עקבו בחרדה אחר מצבה ורק בשעות הערב של יום שני נרגעו כולם כאשר בסטטוס שהעלתה רוזנברג התברר כי הדיווחים הינם שקריים. "חברים אני בטוחה לחלוטין. אין לי גישה לאינטרנט או לכל אמצעי תקשורת אחר למען ביטחוני ובטיחותי. אני לא יכולה להשיב באופן סדיר ורק במקרה יצא לי להתחבר ולראות את כל סיפורי החדשות השקריים הללו. תתעלמו מהדיווחים שנחטפתי. יאללה אחריי". כתבה רוזנברג ברשת החברתית.

על פי הדיווח בסוף השבוע בעיתון "ידיעות אחרונות", מתברר כי הפרק האחרון בהרפתקאותיה של הצעירה הישראלית-קנדית אפוף סימני שאלה ומתובל במעשיות גבורה ומשיכה לסכנה.

העיתון חושף כי הצעירה המסתורית הספיקה בין היתר גם להתגורר בקהילת סאטמר במשך כחצי שנה בה התקרבה ליהדות, לאחר מכן שבה לישראל ועזבה אותה בכדי להיות הצעירה המערבית הראשונה המצטרפת למורדים הכורדים במלחמתם בדאעש.

לפי הדיווח, כבר בילדותה בקנדה היתה התלמידה גילה מתנדבת למען הקהילה, מחלקת אוכל לחסרי בית, מנקה רחובות ומבקרת חולים מתוך נתינה ומסירות.

בגיל 12 הכריזה בנאום הבת מצווה שלה כי היא רוצה להתגייס לצה"ל כדי להגן על ישראל, ואכן בשנת 2006 עלתה לישראל ואחרי שלמדה עברית באולפן התגייסה לצבא כחיילת בודדת.

באמצע הדרך השתבש משהו בחלום הציוני של גילה, ובשל מחסור כספי ושפל כלכלי אליו הגיעה הצטרפה לרשת עבריינית מתוחכמת שהונתה קשישים אמריקאיים, מה שכונה לאחר מכן "העוקץ הניגרי הראשון". גילה הרוויחה באותה תקופה עשרות אלפי דולרים בשבוע, התגוררה בדירה מפוארת ונהגה במכוניות יוקרתיות.

ביולי 2009 הכל התפוצץ כאשר חקירה מאומצת של מפלג ההונאה בשיתוף פעולה הדוק עם האף בי אי. חשפה את הרשת ומרבית חבריה בהם גם רוזנברג ישבו בכלא.

בתחילה שהתה גילה בכלא הישראלי אולם בסופו של דבר הוסגרה מרצונה לארה"ב שם ריצתה את המשך העונש בכלא סמוך לניו יורק.

בתקופת שהותה בכלא האמריקאי נרקמה ידידות בינה לבין חברי הקהילה החסידית הסמוכה שהיו מגיעים לסייע ליהודים הכלואים וסיפקו להם מזון כשר. מייד עם שיחרורה בתנאים מגבילים עברה רוזנברג להתגורר במעוז חסידות סאטמר בקריית יואל שבמונורו. בזמן מגוריה בקרייה החסידית החלה רוזנברג להתקרב לדת ואף לשמור שבת. ההתחזקות הפתיעה חלק מחברותיה שגילו כי אינן יכולות לשוחח עימה בטלפון בשבת או שאינה זמינה בשל צום תשעה באב.

בסוף אותה תקופה שבה רוזנברג לישראל וחייה היו נראים כמי ששבו למסלולם.

אלא שבבוקרו של ה-2 בנובמבר שוב הפתיעה רוזנברג את מכריה כשהחליטה לטוס לעירק ולהצטרף לכוחות הכורדים. ג'יל יצרה קשר עימם דרך הפייסבוק, טסה לעמאן ומשם לעיראק עם הדרכון הקנדי שלה, עברה טירונות והצטרפה לכוחות הלוחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר