רבני חיפה: לא קיבלנו מכתב מיונה יהב

בחצרות הרבנים בחיפה עולים שוב להתקפה כנגד ראש עיריית חיפה יונה יהב, זאת לאחר פרסום מכתבו ב"כיכר השבת". לטענתם הם כלל לא קיבלו את המכתב המדובר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מיכאל אלפר מ'יהדות התורה' עם יונה יהב (צילום ארכיון: כיכר השבת)

בחצרות הרבנים בחיפה עולים שוב להתקפה כנגד ראש עיריית חיפה יונה יהב, זאת לאחר פרסום מכתב תשובתו לרבנים שפורסם באתר "כיכר השבת". לטענתם המכתב שיועד אליהם כלל לא הגיע ליעדו.

מכתבו של ראש העיר הגיע כתשובה למכתב הרבנים אליו בו הם קבלו על היחס המפלה שלו לציבור החרדי ולמוסדות החינוך. ראש העיר טען במכתבו כי הטענות חסרות שחר ורחוקות מהמציאות.

בסביבתו של האדמו"ר מנדבורנא אמרו ל"כיכר השבת" כי המכתב לא הגיע כלל. "מכתבו של ראש העיר שפורסם אצלכם לא הגיע אלינו, אלא הוא נשאר רק אצלכם כנראה. הרבי כלל לא יודע על קיומו והוא התפלא על כך שראש העיר טען כי המכתב הגיע אליו".

ל"כיכר השבת" נודע הבוקר כי חברי מועצת העיר מטעם המפלגה החרדית המאוחדת שס"ג צפויים להגיע השבוע לבתי הרבנים שכתבו את המכתב וזאת במטרה לבדוק באלו צעדים לנקוט כנגד ראש העיר.

בקרב הרבנים יש כעס על התנהלותו של ראש העיר יונה יהב כלפי האוכלוסייה החרדית. לטענתם, ישנה אפליה באופן הטיפול בין הריכוזים החרדים לאלו החילונים וכי לראש העיר כבר לא אכפת מאורח חייהם של תושביו החרדים.

הרבנים בהם רבני חסידויות גור, סערט ויז'ניץ וכן האדמו"ר מנדבורנא ורבנים נוספים מהקהילה הספרדית, כתבו במכתבם "נוכחנו לדעת על הקשיים הקיומיים איתם מתמודד הציבור החרדי, מוסדות החינוך ובתי הכנסת, על חוסר ההתייחסות לצורכי הדת, ועל מניעת פיתוח התשתיות העירוניות באזורי הציבור החרדי כשקשיים מוערמים בכל תחום מצד העירייה שבראשה אתה עומד".

ראש העיר כאמור הכחיש את הטענתו וטען כי גורמים אינטרסנטיים עומדים מאחורי מכתב הרבנים. "ברי כי הדברים אינם מבוססים על המציאות בשטח, הואיל ולא קיימת כל אפליה בין תושבי חיפה". ראש הוסיף כי "סל השירותים הניתן לתושב דומה ושווה בין כל הקהילות בעיר. ואין דמו של זה סמוק מדמו של האחר".

עידו מינקובסקי, דובר עיריית חיפה מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מכתב התשובה נשלח לרבנים החתומים ולא לכל העוזרים למיניהם. כמו כן, הוא נשלח בנוסף לכל נבחרי הציבור החרדים בעיר טרם פרסומו ב'כיכר השבת' שביקשו את המכתב בעצמם. מאותו הרגע של שליחת המכתב, אין לנו שליטה על גורלו. איני מבין את ההתעסקות המוזרה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר