שוב זה קורה: מתפללים נחסמו בכניסה לכותל המערבי

מתפללים רבנים שביקשו להגיע לרחבת הכותל המערבי, נאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר שהמשטרה חסמה את אחת הכניסות בשל מחסור במאבטחים. חילופי האשמות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: שלומי כהן)

שוב ציבור המתפללים ברחבת שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, נאלץ אמש (מוצאי שבת) לשוב על עקבותיו לאחר שהמשטרה חסמה את אחת הכניסות בשל מחסור במאבטחים.

מדובר בכניסת רכבים והולכי רגל דרך שער יפו וזאת לאחר שהמאבטחים שהיו אמורים להיות מוצבים במקום לא הגיעו ככל הנראה בשל מחלוקת בין שלושת הגורמים הרלוונטיים: הקרן למורשת הכותל, חברת האבטחה והמשטרה.

אחד המתפללים שעשה את דרכו לכותל ונאלץ לשוב על עקבותיו אומר ל"כיכר השבת" בזעם כי "לא ייתכן מצב שבגלל וויכוח כזה או אחר אנחנו המתפללים נאלצים שלא להיכנס לכותל. אין מצב כזה שבו יהודי לא יוכל להגיע למקום היהודי הכי קדוש והוא פשוט לא יכול להיכנס".

בקרן למורשת הכותל אמרו ל"כיכר השבת" כי הסיבה לכך שהמאבטחים לא הוצבו בשער יפו הייתה בגלל "החלטת המשטרה האמונה על כך".

גורם במשטרה אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "המשטרה היא זו שקובעת מה חליפת האבטחה הדרושה לאירוע או מקום וכדומה. ההתקשרות העסקית עם חברות האבטחה המאושרות נעשית על ידי הלקוח עצמו. במקרה זה ככל הנראה הקרן למורשת הכותל".

לדבריו, "בהתקשרות עסקית כלשהי חברת האבטחה מספקת מאבטחים לפי מה שנקבע. עכשיו מה קורה עם חברה לא עומדת בכמות המאבטחים? או אז שוב נדרשת המשטרה לקבל החלטה ולהתאים את המציאות להחלטה".

הגורם נותן דוגמה למתרחש בכותל. "אם ניקבע ששער 1 לכותל מצריך שלושה מאבטחים והם לא שם אז המקום לא יכול לפעול עד להשלמת התקן, כלומר ההשלמה צריכה להיעשות בין היא למזמין המאבטחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר