מאה ימים לבחירות

הנשיא ריבלין: "אני מקווה שהציבור כולו ילך לקלפי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין מביע חשש כי בבחירות הקרובות הציבור לא יילך להצביע. "יש לי חשש שהציבור לא ילך לבחירות כי הוא לא מאמין וזה דבר שעלול לגרום לשיבוש המערכת הדמוקרטית", התריע ריבלין והעיר כי "המנהיגים הפוליטיים צריכים להבין שחזרה לגושים המרכזיים חשובה למשילות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ( צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

בחירות 2015: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מביע הבוקר (ראשון) חשש כי בבחירות הקרובות שייערכו בעוד מאה ימים הציבור לא יילך להצביע.

במהלך בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס", שנערכת במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב אמר הנשיא ריבלין: "אני מקווה שמה שהיה לא יהיה, יש לי חשש שהציבור לא ילך לבחירות כי הוא לא מאמין וזה דבר שעלול לגרום לשיבוש המערכת הדמוקרטית".

"אני מקווה שהציבור כולו ילך לקלפי על מנת להביע את דעתו, וגם המנהיגים הפוליטיים צריכים להבין שחזרה לגושים המרכזיים חשובה למשילות", הוסיף ריבלין.

ריבלין התייחס למחאה החברתית של קיץ 2011 שהביאה עשרות חברי כנסת חדשים למשכן ואמר: "המחאה החברתית הביאה לראשונה בכנסת מצב שבו 57 ח"כים התחלפו, וזו הייתה בשורה. יחד עם זאת לא נבחרו לכנסת אנשים שמגובשים בדעתם, כל אחד בא על מנת להביע את יכולותיו האישיות, לא תמיד ידע להיכן הוא פונה ומהן ההכרעות שהוא צריך לקבל".

לדבריו: "זה הביא לידי תזזית שלא הביאה את המנהיגים להבין שזה יכול לקרות שוב. האזרחים די מאוכזבים מפני שהבחירות האלה שינו בתכלית את דרך ההליכה לקלפי אך לא הביאו מענה".

הנשיא הוסיף ואמר כי "הציבור צריך להיות מספיק אחראי כדי לראות את מי הוא שולח להיות הנציג שלו".

"תמיד השאלות היו או ביטחון או חברה - אבל היום, אחרי המחאה, צריך למצוא מענה לגם וגם, לא עוד 'או או'. מפלגות שמתייחסות רק לנושא מסוים, ולא נותנות מענה לכלל הבעיות שאנחנו מתמודדים איתן רק יוצרות בעיות", הוסיף ריבלין.

ריבלין נשאל האם ניתן להעביר רפורמות, והשיב: "הייתי שותף בוועדת הכספים והכלכלה לשתי רפורמות: חוק הריכוזיות, עליו אמרתי שאין בו נגיעה באמת בריכוזיות; וכך גם בחוק המזון, שלא אחז את השור בקרניו. המגזר העסקי הוא לא אויב המדינה, אך המחאה החברתית הביאה אותנו להבין שיש פה משהו שהוא לא בריא בחברה הישראלית ולכן גם הפתרונות הללו צריכים לבוא. הציבור לא מבין מדוע אנחנו נמצאים בשתי כלכלות - סטארט-אפ ניישן וישראל השנייה. הפערים הולכים וגדלים גם בתוך ישראל השנייה וגם בתוך מעמד הביניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר