בשבועות הקרובים: קבר שמואל הנביא סגור לציבור

החל מהיום מתחם קבר שמואל הנביא ייסגר בעקבות שיפוצים. אברכים הלומדים במקום קובלים על המצב אך מנכ"ל המוקמות הקדושים מסביר כי מדובר בעניין בטיחותי (חרדים בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קבר שמואל הנביא (צילום ארכיון: שלומי כהן)

החל מהיום (ראשון) מתחם קבר שמואל הנביא ייסגר בעקבות שיפוצים הנעשים במתחם לאחר שהועלה חשש כי המקום אינו בטיחותי וכי ישנו חשש לשלום הציבור.

חלק מהמתפללים, בהם בארכים הלומדים במקום, קובלים על המצב החדש. אחד האברכים אומר ל"כיכר השבת, כי "אנחנו נאלץ ללמוד במקום סמוך וזאת משום שהמתחם ייסגר. אני לא מבין מדוע לא נותנים לנו את עזרת הנשים בזמן שמשפצים את בית הכנסת. למה צריך לסגור את הכל?".

"אני קורא ומבקש מכל מי שאחראי לכך שייתן לנו ללמוד בעזרת נשים או בבית הכנסת עצמו וזאת בכדי שהכולל לא ייסגר לתקופה של אותם שבועות בהם ייערכו השיפוץ. את השיפוץ הזה ניתן לסיים תוך ימים ספורים ולא שבועות ולא ברור לי למה להם זה ייקח כל כך הרבה זמן", הוסיף.

מנכ"ל המקומות הקדושים, הרב יוסף שווינגר, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "המנהל האזרחי סיים עם שלב ראשון של השיפוצים, ונשאר לשפץ את התשתיות, חשמל, מיזוג וריצוף. אנחנו מקווים לסיים את העבודות בתוך כמה שבועות".

שווינגר מוסיף כי "הקימו למתפללים אוהלים חלופיים המתאימים לחורף הכולל מזגני חימום. יש חשש לבטיחות הציבור במקום ומי שקובע האם המתחם ייסגר אלו יועצי הבטיחות ואנחנו פשוט הגענו למסקנה שבשביל לסיים את השיפוצים מהר ככל האפשר, צריך לסגור את המתחם מחשש לשלום הציבור".

"בלי קשר לכך, מי שירצה להתפלל במתחם יוכל לעמוד כמה מטרים ממקום הקבורה ומצד כל הפוסקים זה נחשב כאילו התפלל בקבר עצמו. בדקנו זאת הלכתית", מוסיף שווינגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר