הקרבות בש"ס

שלמה בניזרי: "אם דרעי וישי לא ישבו יחד, הם יהיו תלויים זה לצד זה"

ח"כ לשעבר שלמה בניזרי מודאג מהחלוקת בש"ס ואומר כי "אם דרעי וישי לא ישבו יחד, הם יהיו תלויים זה לצד זה" ומתריע כי המחלוקת הזו תיתן כוח ומנדטים למשה כחלון (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלמה בניזרי (צילום: כיכר השבת)

על רקע המחלוקת בתנועת ש"ס, בין יו"ר ש"ס הנוכחי אריה דרעי וקודמו בתפקיד ח"כ אלי ישי, בכיר במפלגה לשעבר, שלמה בניזרי, יוצא חוצץ נגד השניים וטוען כי המחלוקת והדיבורים על פילוג יפגעו בכוחה של המפלגה.

בראיון לגבי גזית ב'רדיו ללא הפסקה' בסוף השבוע, תקף בניזרי את השניים ואמר כי משה כחלון עלול לגרוף את הקולות מש"ס. "אני מודאג מהמחלוקת שישנה בתוך ש"ס שהיא זו שתתן את הכוח ואת המנדטים ותעניק אותם לכחלון. אם הם יהיו מאוחדים הוא יצטרך להזיע בשביל זה. לש"ס יש את הכוח שהיא מייצגת את הנושא ניהודי אליו אנשים מחוברים".

"כידוע לך 60% ממצביעי המפלגה הם אנשים חילונים או מסורתיים וברגע שאתה מביא להם אופציה חברתית ויהודית זה מביא קולות, אבל המחלוקת שיש היום בין דרעי וישי... ברגע שהם לא ישכילו לשבת זה עם זה אז הם יהיו תלויים זה לצד זה ואנחנו הציבור נסבול ואתם תחגגו כפי שחגגתם בקדנציה הזאת", מתריע בניזרי.

באשר לבחירות עצמן, אומר בניזרי כי "הבחירות האלה מטומטמות ואישיות והכי אגו שיכול להיות. הגעתי והייתי במקום הזה ואני יודע מה השיקולים שעומדים מאחורי זה. יאיר לפיד אמר שאפשר לפתור את הבעיה בשעתיים, אז למה הוא לא פתר את זה? למה הוא לא היה מוכן לקבל את התנאים שהציב לו ראש הממשלה?".

"תראה", הטיח בניזרי, "אנחנו כעת משלמים על המשחקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר המפוטר יאיר לפיד. ביבי רמוז שמו בכך בי-בי, הכול בי. הכול אישי. הוא חבר שלך היום ומחר יקבור אותך. הייתי אצלו הרבה שנים בכנסת ובממשלה. את לפיד ראינו הולך מנופח במסדרונות הכנסת למרות שלא הצלחתי להבין מי זה הבנאדם הזה שאין לו תעודת בגרות ושירת בעיתון במחנה ובא לתת מוסר לכל מדינת ישראל?".

למרות זאת, בניזרי מביע את תמיכתו בבנימין נתניהו לראשות הממשלה מבין המועמדים הניצבים מולו. "בקבוצה שיש לנו במועמדים לראשות הממשלה, לצערי הרב הוא הדבר היחיד שנותר לנו. תראה, אנחנו נמצאים במצב אבסורד. אנחנו תוקפים אותו ומכסחים אותו, והוא נותר הברירה היחידה. למי יש שם ניסיון? הרצוג ניהל את משרד הרווחה בדיוק כמוני. במצב הנוכחי אני מעדיף את נתניהו", אמר בניזרי.

בניזרי נשאל האם הוא מביע את תמיכתו בכך שאיש ציבור שהורשע לא ישוב לפוליטיקה והשיב כי "ביהדות ישנה אמירה ש'אין צדיק שיעשה טוב ולא אחטא', כלומר היהדות מקבלת את זה שאנחנו בני אדם ואנחנו לא אל אנושיים ולכן יש אפשרות שאדם ייפול. זה לא מוצדק אלא חולשות".

המרואיין חידד את השאלה ושאל לגבי האפשרות שחבר הכנסת דרעי שהורשע וישב בכלא, יכהן כשר בעתיד. "ביהדות יש מושג של חזרה בתשובה", השיב בניזרי והוסיף כי "בחברה הכללית יש מושג של שיקום, להחזיר את האדם לשגרה. אז אני לא מצליח להבין, יש חוקים במדינת ישראל, אם המחוקק שאתה מחזיק ממנו קבע שבע שנים אז אני לא מבין מה כל הסערה שלך ושוב פעם תזכור לנו עוונות ראשונים".

באשר לאפשרות כי ישוב בעתיד לחיים הציבוריים, בניזרי דוחה זאת על הסף ואומר: "זה לא השאיפה שלי. אני רואה בציבור ושומע שאומרים לי שאני חסר, אבל אני מעדיף להיות בבית עם משפחתי. אם אתה מאמין לי, אני אומר לך בכנות שכל הזמן הכנתי את עצמי שזה זמני וכך אני אומר לפוליטיקאים. זה קשה למי שלא מכין את עצמו. ישבתי ולמדתי ואני כותב ספרים ומרצה, למרות שהדגשת שישבתי בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר