בחירות בבת ים: דרעי תומך באלי יריב

בבחירות בעיר בת ים מתמודדים - יוסי בכר ואלי יריב. לראשונה, תמיכת תנועת ש"ס והרבנים הספרדים מתחלקת בין שני המתמודדים, כאשר דרעי החליט על תמיכה באלי יריב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
המקובל הרב שמואלי עם יוסי בכר (צילום: כיכר השבת)

הבחירות לכנסת יתקיימו בעוד כארבעה חודשים, אך בש"ס נערכים לבחירות נוספות, הבחירות בעיר בת ים שחושפות את הקרע העמוק בתוככי המפלגה הספרדית.

בבחירות בבת ים מתמודדים שניים, יוסי בכר ואלי יריב, שניהם זוכים לתמיכת ש"ס, האחד לתמיכת בני אלחרר והשני לתמיכת רפאל ברנז, כאשר לכל אחד יש את המנהיגות הרוחנית שעומדת מאחוריו.

יוסי בכר זוכה לתמיכתם של רבנים ספרדים רבים ובראשם המקובל רבי בניהו שמואלי, ראש ישיבת 'נהר שלום' ומבכירי הרבנים הספרדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע על תמיכתו באלי יריב, אך בכדי למנוע התנגדות הוא יביא את תמיכתו למועצת חכמי התורה של ש"ס בכדי לזכות בגיבוי שלה ולאחר מכן יפרסם את החלטתם בציבור.

טרם ברור במי היו"ר הקודם ח"כ אלי ישי תומך. בכיר בש"ס המקומית טוען כי "אלי צפוי לתמוך ביוסי בכר".

בת ים, כך נראה, תהיה המקרה הראשון בו ההנהגה הרוחנית בציבור הספרדית תגיעה לבחירות מפולגת, מהצד האחד דרעי ומועצת החכמים ומהצד השני המקובל הרב בניהו שמואלי, הגאון רבי יורם אברג'ל ועוד.

גורם בעיריית בת ים אמר ל"כיכר השבת" כי "אם יש כאן מישהו שבאמת יש לו כוח גדול זה שלומי לחיאני, ראש העיר הקודם, הוא האיש הכי אהוב בעיר והוא משקיע את כל כוחו למען יוסי בכר, כך שהסיכויים שלו - גם על פי הסקרים - גדולים יותר, דרעי מהמר על סוס שספק מאוד אם ינצח".

בש"ס המקומית יש החושבים שהיה על דרעי שלא להתערב: "דרעי היה צריך להשאיר את זה פתוח, לא להתערב. גם ההנהגה הרוחנית מפולגת וגם ש"ס קונה לה אוייב שכנראה ישאיר אותה באופוזיציה המקומית".

אריה דרעי סרב להתייחס לדברים. בלשכתו טוענים כי השבוע הם יפרסמו את החלטת מועצת החכמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר