איום חרדי

"אישה חרדית שתעז לרוץ לכנסת תטופל בהתאם"

הסערה בעקבות אי-שילובן של נשים חרדיות בכנסת נמשכת וכעת מגיעה התגובה החרדית. הרב מרדכי בלוי, יו"ר "משמרת הקודש והחינוך", הגיב לסערה והודיע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי היהדות החרדית מתנדגת לשילוב נשים ברשימות לכנסת: "כל מי שתעז תטופל בהתאם ותשלם ביוקר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מדרכי בלוי (צילום: דובי קורן)
הסערה בעקבות אי-שילובן של נשים חרדיות כנציגות בכנסת ושילובן האפשרי במפלגות חילוניות נמשכת וכעת מגיעה התגובה החרדית.
במנשר פנימי שפרסם היום (ראשון) המחנך הנודע הרב מרדכי בלוי הוא כותב: "כל אשה שתתקרב למפלגה לא בהנהגת גדולי ישראל תצא בלא כתובה ואסור ללמוד במוסדות החינוך שלה, וכן לרכוש ממנה כל מוצר ומצווה להוציא את כל הצאצאים שלה מהמוסדות".
הרב בלוי הוסיף: "אני ערב בלי נדר ליישום כל הנ"ל והוא אמור גם לגברים". בשיחה עם מקורביו הוסיף הרב בלוי, שמכהן גם כיו"ר "משמרת הקודש והחינוך" כי ריצה של אישה חרדית במפלגה חילונית או גבר במפלגה שאינה תחת מרות גדולי ישראל הרי זה "כמו לקדוח בספינה של היהדות הנאמנה".
"אני ערב", אמר הרב בלוי למקורביו, "שכל מי שתעז לעשות זאת - תטופל בהתאם ותשלם על כך ביוקר".
כזכור, בסוף השבוע האחרון שלחה קבוצת נשים חרדיות מכתב לחברי הכנסת החרדים בדרישה לקבל ייצוג ברשימות לכנסת. הקבוצה איימה כי במידה והבקשה לא תתמלא הרי שהן לא יצביעו עבור המפלגות החרדיות.
ברשימת הנשים ניתן לראות את מיכל צ'רנוביצקי (34) המתגוררת בעיר החרדית אלעד; רחלי איבנבוים (29) המתגוררת בשכונת מאה שערים בירושלים; אסתי רידר-אינדורסקי (42) המתגוררת ברמת גן ואסתי שושן (37) המתגוררת בפתח תקווה.
בשיחה עם "כיכר השבת" הסבירה אחת מיוזמות המחאה, רחלי איבנבוים, על מאבקן. "בזמן בו נשים חרדיות מנהלות ארגונים ומוסדות, עיתונאיות, משפטניות ופעילות חברתיות אין סיבה שנשים ראויות, לא תייצגנה את הציבור הנשי במגזר החרדי ותדאגנה לצרכים השונים והייחודיים שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר