"ישראל מסייעת לטרור"

תיעוד מסוריה: תקיפת חיל האוויר הישראלי ליד דמשק

גורמים בסוריה אישרו באופן רשמי כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הם שתקפו מספר מטרות במדינה סמוך לבירה דמשק. כעת מתפרסם סרטון המתעד לכאורה את התקיפה האווירית כנגד אחת המטרות. הצבא הסורי: "התקיפה מראה שישראל מעורבת ישירות בסיוע לטרור כדי להעלות המורל". בישראל לא מגיבים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום מסך)

גורמים בסוריה אישרו באופן רשמי כי מטוסי חיל האוויר תקפו היום (ראשון) מספר מטרות במדינה, בסמוך לבירה דמשק. ארגוני האופוזיציה במדינה מפרסמים כעת סרטון המתעד את רגע התקיפה האווירית כנגד אחת המטרות.

על פי הדיווחים בסוריה, לא היו נפגעים בתקיפות. מוקדם יותר הערב דיווחה הטלוויזיה הסורית כי מטוסי קרב ישראליים תקפו שלושה יעדים באזור פרברי דמשק.

על פי הדיווח, שניים מהם הם ככל הנראה שדות תעופה צבאיים - ליד שדה התעופה הבינלאומי בא-דימאס - בקרבת הגבול בין סוריה ללבנון, דבר שיכול להעיד על אפשרות לניסיון ישראלי לסכל העברת אמצעי נשק מתקדמים לארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

לפי רשת 'אל מיאדין' בלבנון, המטוסים שיגרו 10 פצצות סמוך לשעה 17:00. לפי הדיווח, שישה מטוסי קרב ישראליים חגו באוויר כשעה לפני התקיפה. תושבים בדמשק דיווחו על פיצוצים עזים.

בישראל הרשמית עדיין לא מגיבים לדיווחים ושומרים על שתיקה.

בהודעת הצבא הסורי נאמר: "התקיפה הזו מראה כי ישראל מעורבת ישירות בסיוע לטרור בסוריה לצד מדינות המערב ומדינות האזור כדי להעלות את המורל של ארגוני הטרור".

עוד נכתב בהודעה כי "התקיפות האלה לא יניאו אותנו מהמשך המלחמה נגד הטרור על שלל סוגיו, כליו וזרועותיו בכל חלקי אדמת המולדת".

לדברי הצבא הסורי, "במסגרת התקפה בוטה ביצע האויב הישראלי אחר הצהריים תקיפה בשני אזורים ביטחוניים בפרברי דמשק א-דימאס ושדה התעופה הבינלאומי האזרחי בדמשק. כתוצאה מכך נגרמו נזקים למספר מתקנים".

ממרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם נמסר כי אחד היעדים לתקיפה היה מחסן של ייבוא וייצוא סחורות בשדה התעופה הבינלאומי דמשק: "לא ברור אם היו היו בו אמצעי לחימה. היעד השני היה אזורים צבאיים באזור א-דימאס בפרברי הבירה דמשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר