99 ימים לבחירות

לאחר 671 ימים: הכנסת תצביע סופית על פיזורה

ממשלת נתניהו השלישית שהוקמה בחטא הדרת החרדים ורדפה את לומדי התורה בצל חיכוכים בלתי פוסקים בין מרכיביה השונים, תתפרק היום באופן סופי עם ההצבעה במליאת הכנסת על החוק לפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית וזאת 671 ימים בלבד לאחר טקס ההשבעה החגיגי של הכנסת ה-19 (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: shutterstock)

99 ימים לבחירות: ממשלת נתניהו השלישית שהוקמה בחטא הדרת החרדים ורדפה את לומדי התורה בצל חיכוכים בלתי פוסקים בין מרכיביה, תגיע היום (שני) אל סיומה ותתפרק באופן סופי עם ההצבעה במליאת הכנסת על החוק לפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית. בשבוע שעבר אישרה המליאה את הצעת החוק בקריאה ראשונה ללא מתנגדים.

אישור החוק יביא לפיזור הכנסת, 671 ימים לאחר הטקס החגיגי בו הושבעו 120 חברי הכנסת ה-19, בהם 48 חברי כנסת חדשים ובכך ייסתם הגולל על הניסיונות השונים להקים ממשלה חלופית וישראל תלך לבחירות שייערכו ביום שלישי כ"ו באדר - 17 במרץ.

ההצבעה תערך בשעות הערב לאחר הצבעה על שורת הצעות אי אמון בממשלה. כדי שהחוק לפיזור הכנסת יאושר בקריאה שלישית, דרושה תמיכה של 61 ח"כים.

בישיבה במליאת הכנסת היום יוצגו סידורי ישיבה חדשים בעקבות פיטורי השרים יאיר לפיד וציפי לבני והתפטרות שרי "יש עתיד" ועזיבת הסיעות את הקואליציה.

חברי הכנסת של 'התנועה' ו'יש עתיד' יעברו לשבת בספסלי האופוזיציה ושולחן הממשלה יהיה ריק מתמיד. סיעת יש עתיד תמוקם בגוש השמאלי של המליאה, בין העבודה ומרצ, הבית היהודי יעבור לגוש הימני לצד הליכוד ומפלגת התנועה תשב בגוש המרכזי ליד הסיעות החרדיות והערביות.

האפשרות להקמת ממשלה חלופית ירדה אתמול מהפרק, כנראה באופן סופי, לאור התנגדותו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן למהלך.

סיעתו הוציאה אתמול הבהרה בה נאמר כי הקמת ממשלת חלופית היא "דחיית הקץ ולא יותר", הסיעה הסבירה את התנגדותה למהלך בכך שבממשלה כזו כל ח"כ יכול לאיים ולסחוט ו"משמעותה המשך חוסר היציבות השלטונית".

יצוין כי מלבד פיזור הכנסת, יצביעו חברי הכנסת על שורת הצעות חוק בקריאה שניה ושלישית. בין החוקים שיעלו ניתן למנות את חוק המסתננים, החמרת הענישה על זורקי אבנים ועל מעסיקי שוהים בלתי חוקיים.

בימים שלישי ורביעי ימשיכו חברי הכנסת ב"ניקוי שולחן" שמשמעותו אישור הצעות חוק שאין עליהן מחלוקת. חלקן יעברו בקריאה שניה ושלישית וחלקן בקריאה ראשונה כשהמשך הדיון בהן ייערך בכנסת ה-20.

מי שתאשר העלאת חוקים היא "ועדת ההסכמות" המורכבת מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הקואליציה זאב אלקין, יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג ויו"ר סיעת העבודה איתן כבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר