לאחר האיומים: אלי ישי החליט להישאר בש"ס

במשך שבועות ארוכים הושמע האיום כי אלי ישי יתפלג מש"ס וירוץ ברשימה עצמאית, אך כעת ישי החליט להישאר בתנועת ש"ס בצל הבטחת היו"ר אריה דרעי כי יוצב במקום השני (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואלי ישי עם הגר"ש בעדני (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

בחירות 2015: בסביבתו של חבר-הכנסת אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, איימו רבות בשבועות האחרונים כי בכוונתו לפרוש מתנועת ש"ס ולהקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות.

יש מי שראה באיום כמשהו רציני ויש מי שהבין כי מדובר באיום בלבד לצורך משא ומתן על הישארותו בתנועה, כעת מסתמן כי אלי ישי אכן יישאר בש"ס ויוצב במקום השני ברשימת הסיעה.

בימים האחרונים קיים ישי התייעצויות עם מקורביו ובני משפחתו, בסוף השבוע הוא אף נפגש עם חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, וקיבל את ההחלטה שלא לפצל את המפלגה.

הפגישה וההחלטה הגיעו שעה קלה לאחר ההתבטאות של אריה דרעי, לפיה אלי ישי יהיה במקום השני בתנועה. "אלי ישי יהיה שר בכיר בעזרת השם, אני משוכנע ובטוח שאלי ישי יהיה ברשימה, ש"ס מאוחדת ואין פילוגים", אמר דרעי והרגיע את ישי.

עם זאת, בכירים בש"ס אומרים הבוקר (שני) כי בשום שלב הם לא חששו מפילוג המפלגה: "זה היה מובן שקשה לאלי אבל לא חשבנו לרגע שהוא יעשה צעד נגד מועצת חכמי התורה, מה שהיה יכול להביא למצב שהוא היה מוחרם. המתנו שהוא יקבל את ההחלטה בצורה מכובדת וטוב שהוא קיבל אותה".

"הוא חבר הכנסת הבכיר אחרי היושב ראש", אומרים אותם בכירים, "הוא יקבל תפקיד שר בכיר אם נכנס לממשלה, לא מדובר בעוד חבר כנסת מן השורה".

ההערכה בקרב צמרת ש"ס היא כי החלטת ישי הגיעה לאחר הבטחת דרעי לחברי הכנסת שלא יהיו שינויים ברשימה לכנסת הבאה, מה שהיה מותיר את ישי ללא חברי כנסת שיתפלגו אתו אם היה מבקש להקים מפלגה חדשה.

"כשיש לך מקום ברשימה חזקה כמו ש"ס אתה לא תסתכן עם מפלגה שכמעט בוודאי לא תעבור את אחוז החסימה", התבטא ח"כ בש"ס המקורב לישי.

בקרבתו של ישי דוחים את הטענות של מקורבי דרעי על האיום לפתוח מפלגה: "עם כל הכבוד צריך לזכור מה קרה כאן לפני שנתיים, אריה דרעי היה בספק אם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל יחזיר אותו לש"ס, הוא איים לפתוח מפלגה חדשה, הוא שיגר איומים בכל דרך נגד ש"ס, פתאום כשזה אלי ישי אז מדובר בבגידה? במשהו נגד מרן? למה כשהיה מדובר בדרעי זה היה מותר?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר