התקיפה בסוריה

דיווח: 8 מטוסים תקפו טילי נ"מ חדשים מתוצרת רוסית

ישראל הרשמית לא מאשרת ולא מכחישה את מעורבותה בתקיפה סוריה, אך פרטים חדשים על התקיפה מתפרסמים בעיתונות הערבית. לפי הדיווחים: שמונה מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי השתתפו בתקיפת שני היעדים בהן היו ככל-הנראה טילים להגנה אווירת מתקדמים מתוצרת רוסית שיועדו ללבנון (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

פרטים חדשים: שמונה מטוסי קרב של חיל האוויר השתתפו אתמול (ראשון) בתקיפה בסוריה, תקיפה המיוחסת לישראל, במטרה להשמיד טילים.

בעוד ישראל שותקת ולא מביעה עמדה באשר לתקיפה המיוחסת לה, העיתונות הערבית מפרסמת פרטים חדשים אודות התקיפה שבוצעה אתמול בשעות הערב.

לפי הדיווחים, שמונה מטוסי קרב של חיל האוויר נטלו חלק בתקיפות באזור שדה התעופה הבינלאומי בסוריה וליד שדה התעופה א-דימאס שנמצא צפונית מערבית לדמשק.

צפו: תקיפת אחד היעדים בסוריה

יעד התקיפה, לפי הדיווחים בעיתונות הערבית, היה כפי הנראה מחסן טילי נ"מ חדישים מתוצרת רוסיה שיועדו להגיע ללבנון.

העיתון "אל-קודש אל-ערבי" מצטט הבוקר גורמים סורים שאמרו כי ייתכן שהתקיפות נועדו לפגוע במחסן הטילים שהיו אמורים להגיע לחיזבאללה.

לדברי הגורמים הרוסים, שדה התעופה בא-דימאס מאחסן ככל-הנראה טילי הגנה אווירית מתקדמים שהתקבלו מסוריה.

העיתון "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה מצטט גורמים ביטחוניים שטוענים כי שמונה מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי השתתפו בתקיפת שני היעדים.

"האזור הראשון שהותקף בקרבת נמל התעופה דמשק הבינלאומי הוא האנגר להורדת והטענת סחורות. האזור השני הוא שורה של האנגרים בתוך מתקן צבאי", אומרים הגורמים הביטחוניים.

העיתון הלבנוני "א-ספיר", המזוהה עם חיזבאללה, מצטט גורמים סוריים שהעריכו כי מטרת התקיפה הישראלית הייתה לפגוע במשלוחי נשק שהגיעו מסוריה. הגורמים הסוריים מכחישים שמדובר במחסנים לטילים רוסיים מסוג S-300, טילים שלטענתם סוריה עדיין לא קיבלה.

העיתון מוסיף ומדווח כי העובדה שהיו פיצוצים קטנים בתקיפות, בניגוד לתקיפות הקודמות, מוכיחה כי התקיפות לא השיגו את מטרתן ולא השמידו את מצבורי הנשק.

משרד החוץ הסורי שיגר אתמול אגרות למזכ"ל האו"ם ולראש מועצת הביטחון של האו"ם במחאה על התקיפות הישראליות, בהן דרשה סוריה הטלת סנקציות מרתיעות נגד ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר