בחירות 2015

חדו"ש דורשת: לחקור את הרב מרדכי בלוי על איומים

בעקבות דבריו החריפים של הרב מרדכי בלוי נגד אותן נשים "חרדיות" המבקשות להתמודד בבחירות לכנסת, כשאמר כי "כל מי שתעז לעשות זאת - תטופל בהתאם ותשלם על כך ביוקר", דורשת עמותת חדו"ש לפתוח נגדו בחקירה על עבירות חמורות ​של איומים וסחיטה באיומים. הרב בלוי: "אני לא נרתע" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי בלוי (צילום: דובי קורן)

המתקפה החריפה אמש (ראשון) של המחנך הרב מרדכי בלוי נגד נשים "חרדיות" המבקשות להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, חלקן במסגרת מפלגות חילוניות, עוררה סערה רבה כאשר בין היתר הודיעה עמותת חדו"ש לחופש דת וחשבון כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד הרב מרדכי בלוי בחשד לשורה של עבירות חמורות ​של איומים וסחיטה באיומים כנגד נשים חרדיות כדי למנוע מהן להשתתף בבחירות.

במנשר פנימי שפרסם אתמול הרב מרדכי בלוי הוא כותב: "כל אשה שתתקרב למפלגה לא בהנהגת גדולי ישראל תצא בלא כתובה ואסור ללמוד במוסדות החינוך שלה, וכן לרכוש ממנה כל מוצר ומצווה להוציא את כל הצאצאים שלה מהמוסדות".

הרב בלוי הוסיף: "אני ערב בלי נדר ליישום כל הנ"ל והוא אמור גם לגברים". בשיחה עם מקורביו הוסיף הרב בלוי, שמכהן גם כיו"ר "משמרת הקודש והחינוך" כי ריצה של אישה חרדית במפלגה חילונית או גבר במפלגה שאינה תחת מרות גדולי ישראל הרי זה "כמו לקדוח בספינה של היהדות הנאמנה".

"אני ערב", אמר הרב בלוי למקורביו, "שכל מי שתעז לעשות זאת - תטופל בהתאם ותשלם על כך ביוקר".

גורמים בעמותת חדו"ש מציינים בהודעתם כי ביום שישי הודיעה קבוצת נשים חרדיות כי יפעלו לשילוב נשים במפלגות החרדיות וכי לא יצביעו למפלגות שלא יכללו נשים.

"בתגובה", אומרים בחדו"ש, "פרסם הרב בלוי, המגדיר עצמו כיו"ר משמרת הקודש והחינוך, שורה של איומים חמורים על נשים שיתמודדו בבחירות במפלגות לא חרדיות, ביניהם גירושי האישה מבעלה ללא רכוש, סילוק ילדיה מבתי ספר, החרמת מוסדות ועסקים שהיא קשורה אליהם ועוד. בראיונות ברדיו הבהיר בלוי שדבריו מכוונים גם לבתו של הרב עובדיה יוסף ומייסדת המכללה החרדית עדינה בר שלום, ששוקלת לרוץ לכנסת ברשימה לא חרדית".

לדברי אורי רגב מחדו"ש: "ספק אם היה בעשורים האחרונים מקרה כל כך חמור של בריונות ופרוטקשן כנגד מועמדים אפשריים בבחירות. מדובר בתופעה שיש למגר מן השורש ולפעול נגדה בכל האמצעים. פעם נוספת אנחנו נתקלים בנסיון בוטה לחתור תחת חוקי המדינה, ובדוגמה לכך שבלוי וחבריו מעוניינים לקיים בישראל מדינה בתוך מדינה, כאשר המדינה החרדית פטורה מציות לחוקי מדינת ישראל, אבל דורשת שישראל תממן אותה ואת צרכיה".

רגב מציין כי "הדברים המיוחסים לבלוי מוכיחים את מה שידוע לציבור זה מכבר: כנופיות הצניעות החרדיות אינן בוחלות בפעילות בריונית ועבריינית. יש לקוות ששלטונות החוק ידאגו שישלם את המחיר המתאים".

ברקע פרסום הדברים עומדת הפעלת דף הפייסבוק, "לא נבחרות, לא בוחרות", שקורא לחרם של נשים על מפלגות חרדיות כל עוד לא ישלבו נשים ברשימותיהן. ידיעות אחרונות דיווח בסוף השבוע כי קבוצת הפעילות החרדיות המפעילה את הדף פנתה לראשי ש"ס ויהדות התורה ודרשה לשבץ נשים ברשימות של המפלגות החרדיות בבחירות הקרובות. "אנו משוכנעות כי נציגות נשית תשכיל לייצג אותנו במסדרונות הכנסת באופן ראוי ונכון", כתבו הפעילות, "ישנן נשים חרדיות רבות ומוכשרות שתשמחנה לעסוק בצורכי ציבור באמונה".

בתגובה לדרישת עמותת חדו"ש לפתוח בחקירה נגדו, אומר הרב מרדכי בלוי ל"כיכר השבת" כי "יש פה שיח פנימי של הציבור החרדי, אני לא נרתע משום איומים כאלו ואחרים. אמשיך לומר את דעתי בגאון ובגלוי ללא מורא וללא פחד".

"הדברים שאמרתי הינם ברורים ואין כל ספק בנחיצותם", אומר הרב בלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר