לא ממתינים למועצת: רבני בת ים הודיעו על תמיכה ביוסי בכר

רבנים ספרדים נוספים בעיר בת ים החליטו לתמוך במועמדותו של יוסי בכר לראשות העיר, ולא להמתין להחלטת מועצת חכמי התורה, שצפויה להחליט על תמיכה באלי יריב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר המכהן יוסי בכר (צילום: מתוך פייסבוק המצולם )

הבחירות בעיר בת ים יערכו בעוד כחודש ימים, אך נראה כי הציבור הספרדי בעיר ממשיך להיות מפולג, כאשר רבניה הבכירים של העיר הודיעו כי הם תומכים במועמד יוסי בכר - ראש העיר המכהן, ומנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי בכוונתו להמליץ למועצת חכמי התורה לתמוך באלי יריב מועמד 'יש עתיד' ו'מרצ'.

לאחר שהמקובל הגאון רבי בניהו שמואלי, שמנהיג קהילה חרדית גדולה בעיר, הודיע כי הוא תומך ביוסי בכר לתפקיד, ביממה האחרונה הצטרפו עוד רבנים מהציבור החרדי לתמיכה ובניהם הרב ישראל לוגסי העומד בראשות מוסדות גדולים בעיר לבעלי תשובה, הרב שי פרקש ראש כולל למען שמו באהבה, הרב אליהו נטף ראש כולל 'רבי מאיר בעל הנס', הרב רזיאל אלול העומד בראש אחת הקהילות בעיר, הרב שלמה עטיה העומד בראש כולל בית יעקב , הרב יצחק אסקפה והרב שלמה בסו העומד בראש ישיבת פאר יפית.

"התמיכה הרחבה של רבני העיר החרדית הופכת את יוסי בכר למועמד החרדים", אומר גורם בעיריית בת ים: "הוא המועמד שזוכה לתמיכה מצד רוב רבני ש"ס, הוא גם זכה לקבל את ברכתו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי" .

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע האחרון נפגש יוסי בכר עם יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי שהביע את תמיכתו.

יצוין כי יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להגיע הערב לבת ים להשתתף בכנס בחירות, שם הוא צפוי להציג מכתב של מועצת חכמי התורה שמקבלת את המלצתו לתמוך באלי יריב שזוכה גם הוא לתמיכת רבנים חרדים בעיר כדוגמת הרב חיים רבי והרב משה גבאי.

בעיר בת ים זועמים על החלטת דרעי וטוענים כי הוא מסרב להתייעץ עם רבני העיר כדוגמת המקובל הרב בניהו שמואלי.

אחד מרבניה של העיר אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "למה אריה דרעי לא מתקשר אלינו, למה הוא לא נפגש, איך הוא מחליט כך לבד, הוא גר בבת ים? הוא יודע מה טוב לציבור החרדי? כך לא מתנהלת מפלגה חרדית. יש רבנים והוא צריך לבוא להתייעץ אתם, כל עוד זה לא קורה הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה - אנחנו לא נשמע לו".

לדבריו: "רבי בניהו שמואלי הוא המנהיג של הקהילה הגדולה בעיר, למה דרעי לא טרח להתקשר אליו? למה דרעי לא טרח להיפגש אתו, העיקר לבוא למועצת החכמים ולהציג את התמונה איך שנוח לו. אם הוא היה דובר אמת הוא היה צריך להתייעץ עם הרבנים הנוגעים בדבר ורק אז לפנות למועצת החכמים, אבל לצערנו כך זה מתנהל. בתקופה הקודמת של ש"ס זה לא היה קורה".

בלשכתו של דרעי הגיבו כי יו"ר ש"ס התייעץ עם כל הנוגעים בדבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר