הבו לנו גשר: כך מגשרים בין איש לאישתו ובין בעלי דין

בעל ואישה, שותפים לעסקים או סתם חברים ותיקים. כולם עלולים ביום מן הימים ליפול לתוך סכסוך מכוער שאחריתו מי ישורנו. איך פותרים סכסוכים? כל השיטות להשבת השלום (זוגיות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דוד ואיתי ביחסי שכנות נפלאים כבר עשור, והנה יום אחד עננה שחורה, ויכוח סוער בין ילדי השכנים גרר אותם להגן כל אחד על ילדו שלו, הוויכוח התפשט וגאה לכדי אי הסכמה ביניהם, מאז דוד ואיתי אינם אומרים שלום אחד לשני, המצב התדרדר והכעס המצטבר הגיע לסכסוך עמוק יותר על שטח המרפסת על גג ביתו של דוד שפתאום חריגתו של איתי בבניה הפריעה לו על אף שעשור קודם לכן לא הזיז לו במאומה.

השכן אדון אוהד שהינו מגשר ומבין את נפש היריבים החליט לנסות לעצור את כדור השלג המאיים ולהושיב אותם בדרך כלשהי לגישור.

גישור הינו תהליך התנדבותי מרצון של הצדדים או בעלי הדין, להביא את המחלוקות שביניהם לפתרון מוסכם, תוך גישור מעל פערי העמדות . הצדדים נעזרים "במגשר" (צד ג') ניטרלי, מקצועי, בעל השכלה וניסיון. למגשר אין סמכות של החלטה או פסיקה, כל תפקידו וסמכותו מסתכמים ביכולת לנתב את המו"מ בין הצדדים להביאם לתקשורת זורמת ביניהם, להוציא את הצדדים ממקום של תחרות , עויינות לעומתיות ולמצב של חיפוש אינטרסים משותפים.

הוא שומע את שניהם בשלושה (כל הצדדים והמגשר)וכל אחד מהם או בשניים (פגישות נפרדות) בעזרת המידע שהשיג יגשר מעל פערי הצדדים ויביאם לידי הסדר המסיים את המחלוקת הספציפית ובמקרים בהם יתקיים קשר עתידי בין הצדדים (כמו גרושים, הורים לילדים, שותפים בעסק, שכנים וכד'), יהיו להם הכלים לשאת ולתת, בלא להצטרך לבית המשפט, לבוררות ואפילו לתהליך גישור נוסף. מעצם הגדרת הגישור אין כן מנצחים ומפסידים.

הצדדים יגיעו בסופו של תהליך ל"הסדר גישור" לשביעות רצונם (היחסית). בהסדר אליו הגיעו ללא אלמנט ה"הימור" (הקיים בערכאות או בבוררות) תוך חיפוש אינטרסים משותפים, סמויים, חבויים או גלויים ארוכי טווח או קצרי מועד, אם הצדדים מעוניינים ההסדר יובא לבית המשפט לקבלת "תוקף של פסק דין" ותוקפותו תהיה כפסק דין של ממש.
מכל האלטרנטיבות לפתרון סכסוכים, גישור הינו התהליך המאפשר ונותן מקום לצדדים לספר את סיפורם ולהשמיע טענותיהם, להציג מסמכים וראיות כאוות נפשם ולהגיב על טענות הצד שכנגד.

ניתן להופיע לגישור עם עו"ד, או לחילופין להתייעץ בכל עת אתו או עם אחר טלפונית. ניתן להשמיע את הטענות במעמד צד אחד (באופן חסוי, רק לאוזני המגשר), שהרי מגיעים לתהליך טעוני רגשות שלכאורה אינם מן העניין על-מנת להסביר למגשר את שורשי ההתנגדות.

מבין כל האמצעים האחרים, הגישור הינו התהליך הזול והקצר ביותר ומשיג את שביעות רצון (יחסית) מההישגים שהשיג כל צד, גישור הינו תהליך בו כולם מנצחים, WIN - WIN ולא WIN - LOSE אחד מנצח ואחד מפסיד.

זהו התהליך שעברו שכניו של אוהד היריבים, הוציאו את טענותיהם שבכלל נתבררו כלא מהותיות אך נצטברו ככעס בליבם של כל אחד מהצדדים על חברו, אוהד הצליח לגשר ביניהם ולפתור את הסכסוך ולתקן יחסי שכנות שהיו מעולים בעבר, הכל אמנם החל ממריבת ילדים והסתיים בחברות יציבה, הגישור בעצם משמש כדרך חיים.

עוד פרטים על סכסוכים וגישור כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר