בחירות 2015

לפיד לנתניהו: "הקשבתי לנאום שלך והתביישתי"

שר האוצר המפוטר, יאיר לפיד, משיב אש לנאום ראש הממשלה: "נתניהו מתייחס אלינו כמו לילדים בני 4, מחלק ממתקים ומפחיד את ציבור הבוחרים. אנחנו לא מטומטמים" • לפיד לא הסתפק במתקפה על בנימין נתניהו, ורמז כי הוא יחליף את ראש הממשלה בבחירות שיתקיימו בעוד ארבעה חודשים (פוליטי, מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: דוברות הכנסת )

בחירות 2015: לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עונה לו שר האוצר המפוטר יאיר לפיד ואומר: "נתניהו מתייחס אלינו כמו לילדים בני 4 ומחלק ממתקים והפחדות. אנחנו לא מטומטמים. איפה הייתה התוכנית החברתית המופלאה שלך עד עכשיו?".

במהלך נאום בוועידת גלובס אמר לפיד: "הקשבתי לנאום רה"מ והתביישתי, לפחות תעשה שיעורי בית, לפחות תדע על מה אתה מדבר. מע"מ אפס הוא חלק מתוכנית דיור רחבה שאני לא בטוח שראש הממשלה מודע לה בכלל. נתניהו אמר שמע"מ אפס בעייתי? הוא הצביע עליו, חלק מהחוק זה פיקוח על המחירים דרך השמאי הממשלתי. הוא עובד אצלך, כבר חודשים שהוא עוסק במיפוי של כל אתרי הבנייה בארץ, בדיוק בשביל לפקח על המחירים כדי שקבלנים לא יוכלו להעלות מחירים. יש צוות במס הכנסה - תפקידו לוודא שהפיקוח נשמר".

לדברי לפיד: "נתניהו אמר שהחוק יעלה 3 מיליארד שקל. אדוני רה"מ, האם ייתכן שלא קראת את התקציב? האם יכול להיות שהעברת את החוק ואז הפלת אותו בלי שבדקת אותו? אם היית טורח, היית רואה שעלותו 2 מיליארד שקל, זה מופיע בתקציב אדוני ראש הממשלה".

"רה"מ הציע במקום זה להגדיל מענק לחיילים משוחררים. אני מאוד בעד. עד לפני שבוע הייתי שר האוצר שלך, הגשנו תקציב ביחד. איפה הייתה התוכנית המופלאה הזאת? הסתרת אותה? חשבת עליה רק אתמול? האם יעלה על הדעת שלראש ממשלה הייתה אפשרות להיטיב עם הציבור אבל הוא לא עשה כדי לא לחלק קרדיט עם שר האוצר שלו?

"רק לפני חודש הוא אמר שהוא מתנגד נחרצות להכנסת מוצרים לפיקוח? מה קרה? הוכרזו בחירות. נתניהו יוצא מנוקדת הנחה שהבוחר הישראלי הוא ילד בן 4, ועליו עובדים ממתקים והפחדות. אז בכל מערכת בחירות, הוא מבטיח ממתקים שלא יקבלו בסוף, ומפחיד את הציבור".

"אדוני רה"מ, אנחנו לא ילדים בני 4. מגיע לנו שיתייחסו אלינו בכבוד" תקף שר האוצר היוצא.

יאיר לפיד הודיע כי הוא זה שיקים את הממשלה הבאה במקומו של בנימין נתניהו: "אלה בחירות שמכבידות על המשק אבל זה לא יעזור להם. מה שיש בארגז השני יהפוך לתוכנית מיד שנרכיז את הממשלה הבאה. בעוד 4 חודשים אנחנו נחבור למפלגות אחרות כדי להחליף שלטון בישראל. הכל מוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר