פרצה בווטסאפ מאפשרת את הפלת האפליקציה ומאלצת התקנה מחדש

פרצה יוצאת דופן שגילו חוקרים מהודו מאפשרת לכל אדם לגרום לקריסת אפליקציית המסרים המידיים. שליחת הודעה ארוכה, לא תותיר לכם ברירה מלבד מחיקתה של האפליקציה (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק )

כמעט כל משתמש באפליקציית המסרים המידיים הפופולרית ווטסאפ מכיר את התופעה בה הודעה ארוכה במיוחד שהתקבלה באפליקציה תגרום לה להיתקע ולעתים אפילו לקרוס. אך צמד חוקרי אבטחה מהודו גילו כי אם חבר ישלח אליכם הודעה ארוכה במיוחד, האפליקציה תקרוס שוב ושוב, כשהמפלט היחידי הוא הסרת האפליקציה תוך כדי מחיקת ההודעות השמורות והתקנת האפליקציה מחדש.

הקריסה החוזרת ונשנית נגרמת לאחר שליחת הודעת ווטסאפ המכיל 2,000 תווים ייחודיים אותם פרסמו חוקרי האבטחה, שגורמים כאמור למכשיר לקרוס שוב ושוב. הבאג מסוכן ביותר, בהתחשב בעובדה כי כל אדם יכול לשלוח לכם הודעות באפליקציה אלא אם חסמתם אותו ממשלוח הודעות - מה שמאפשר לכל אדם להכריח אתכם למחוק את היסטוריית שיחות הווטסאפ שלכם.

בעבר התגלתה פרצה דומה שאפשרה על ידי משלוח קובץ בגודל של יותר מ-7 מגה בייטים לגרום לקריסתה של האפליקציה ללא הרף. אלא שהפרצה הנוכחית קלה בהרבה לביצוע, כפי שתוכלו לראות בסרטון ההדגמה שפרסמו חוקרי האבטחה.

הפרצה קיימת בגרסאות 2.11.432 ומטה של האפליקציה למערכת ההפעלה אנדרואיד, כאשר האפליקציה המשמשת את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, Windows Phone, חסינה מפני הבאג. נכון לעתה טרם ברור אם גם הגרסה המיועדת למערכת ההפעלה iOS של אפל פגיעה לפרצה.

בינתיים, הספיקה חברת ווטסאפ לעדכן את האפליקציה ותיקנה את הבאג. אך הפרצה ממשיכה לסכן את המשתמשים שטרם עדכנו את האפליקציה שלהם לגרסה האחרונה.

לצפייה ברשימת התווים הגורמים לקריסה לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר