משרדו של משה ליאון סיכל את חוק הזכויות הרפואיות?

ח"כ מיקי רוזנטל טען כי משה ליאון הביא לסיכול חוק שנועד לשפר את מצבם של נכים וחולים וזכה לתמיכה רחבה. משרדו של ליאון: "מצרים על השימוש בתעמולת בחירות זולה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

חוק "ארגוני זכויות רפואיות" שנועד לשפר את מצבם של נכים וחולים וזכה לתמיכת רוב חברי הכנסת בעת ההצבעה עליו בוועדת העבודה והרווחה, לא עבר לבסוף בכנסת. חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) טוען היום כי מי שאשם בכך הוא משה ליאון, מקורבו של השר אביגדור ליברמן.

רוזנטל טען היום כי "שר החוץ אביגדור ליברמן מנע ברגע האחרון הצבעה על חוק שעליו הייתה הסכמה ושנועד לשפר את מצבם של נכים וחולים, זאת לאחר ששוחח עם מקורבו, משה ליאון, שנשכר כלוביסט על ידי חברות למימוש זכויות רפואיות". לטענתו "משה ליאון קיבל בתמורה לסיכול החוק 150 אלף שקלים".

הח"כ טוען כי חברת מימוש הזכויות ולשכת עורכי הדין השקיעו מאות אלפי שקלים כדי לסכל את הרפורמה המדוברת.

ח"כ רוזנטל סבור כי "ללא הקדמת הבחירות היה היום החוק מאושר - וחוסך לכל מקבל גמלה שמסתייע בעורך דין או בחברות מימוש כ-15 אלף שקלים בממוצע. ליברמן ניצל את העבודה שלאור התפזרות הכנסת חייבות כל הסיעות לאשר את החוקים בהסכמה, והתנגד להעלאת החוק להצבעה. לעזאזל הנכים, מה אכפת לשר המושחת ליברמן מהאינטרס הציבורי".

רוזנטל לא מסתפק בהאשמות כנגד ליברמן וליאון ואומר כי זו שיטה שהפכה לנוהג במסדרונות הכנסת. "על אזרחי ישראל לדעת שזהו מעשה יומיומי בכנסת, אלא שבדרך כלל ההבנות המלוכלכות הללו נעשות במחשכים מאחורי דלתות סגורות ורק לעתים רחוקות נחשף כיצד קונה ההון את השלטון במדינת ישראל. וזה בדיוק המקרה".

"אני לא אוותר כמובן. בכנסת הבאה נסיים את החקיקה לטובת הציבור". הבטיח רוזנטל.

ממשרד ליאון אורליצקי נמסר בתגובה: "איגוד החברות למימוש זכויות רפואיות פנה אל משרד רו"ח ליאון אורליצקי בבקשה להכנת חוות דעת מקצועית בנושא. חוות הדעת הוכנה ע"י שותפים במשרד והסכם שכר הטרחה הוא על בסיס שעות בלבד. מדובר בהאשמות חסרות כל שחר, שהרי שכר הטרחה הסתכם בסכום הנמוך משמעותית מטענותיו המופרכות של חה"כ רוזנטל. אין לנו אלא להצר על השימוש בתעמולת בחירות זולה".

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) הכחיש את הדברים: "ביקשתי למנוע את העלאתה של הצעת החוק לאחר שנכים וארגונים פנו אליי והתריעו שהצעת החוק דווקא תרע את מצבם כי עורכי דין לא ירצו לייצגם".

אילטוב הוסיף: "טענות הנכים על הפגיעה הצפויה בהן כתוצאה מהחוק הן כבדות משקל. ארגוני נכים טענו כי לא תהיה להם אפשרות לקחת עו"ד טוב ולתבוע את הביטוח הלאומי כדי לקבל את מה שמגיע להם. ניתן לדון בחוק בכובד ראש בעוד שלושה חודשים - כלומר בקדנציה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר