'המשרד לשירותי דת עוסק במינויים פוליטיים'

ראשי מועצות דתיות התלוננו בפני ועדת הפנים של הכנסת כי המשרד לשירותי דת המוחזק בידי סגן השר בן דהן מ'הבית היהודי' כופה מינוי הרכבים למועצות בעקבות הבחירות (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ראשי מועצות דתיות התלוננו בפני ועדת הפנים של הכנסת על כך שהממונים עליהם במשרד לשירותי דת דורשים מהם למנות הרכבים של מועצות דתיות, וזאת בעקבות מערכת הבחירות. יו"ר ועדת פנים יצאה להגנתם וסירבה לאשר מינויים כאלה.

הסירוב לאישור המינויים הגיע לאחר שהתקבלה במשרד הדתות חוות דעת מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארץ קמיניץ, לפיו בתקופת הבחירות, על המשרד לפעול בהתאם להנחיית היועץ ולהימנע ממינויים של קבע למועצות הדתיות.

איגי פז מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, אמר כי "ההנחיה הועברה ביום חמישי. היועמ"ש של המשרד לשירותי דת עצר את הגורמים במשרדו ופעל בנושא ללא קשר למכתב. אנחנו רק הבהרנו את מה שהיה מובהר כבר לפני".

פז ציין כי "במקרים חריגים, אפשר לבצע מינויים בתיאום עם היועמ"ש לממשלה. לגבי תיאומים עם ראש הרשות המקומית, זו שאלה נפרדת". היו"ר ח"כ רגב העירה "לגבי המקרים החריגים- אבקש שימונו רק בהסכמת הרשות".

היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת, עו"ד ישראל פת אמר בדיון שהתקיים בנושא כי "בכ-20 מועצות דתיות מצאנו פתרון של מינוי ראש המועצה הדתית היוצא, לתקופה של חודשיים עד סוף השנה האזרחית". הוא הבהיר כי "עוד לפני המכתב עצרנו כליל את כל המינויים למועצות הדתיות ואנחנו ממתינים להנחיית היועמ"ש בעניין המצב לאחר 31.12.14".

"אינני מייצג את הבית היהודי ואני במשרד כבר שנים רבות. אני לא כפוף להנחיות השר או סגנו אלא ליועמ"ש לממשלה". הוסיף והבהיר כי "ככל שמדובר במינויים בעלי זיקה פוליטית הם עוברים דרכי ונדרשים תנאי סף מיוחדים. אנחנו לא יכולים להרבות בהם בכל מקרה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב סיכמה את הדיון בהטחת האשמות נגד מפלגת הבית היהודי: "הבית היהודי ניצל את נושא המינויים וניסה לעשות מחטפים פוליטיים. זה לא יעזור להם". היא הוסיפה כי היועמ"ש יוציא מכתב דומה לרבנות הראשית, בנוגע למינוי רבני ערים, רשמי נישואין ומשגיחי כשרות. המקרים החריגים יובאו ליועמ"ש לממשלה. גם כאן אבקש כי כל שינוי יהיה בהסכמה של ראש הרשות או המועצה. היא הנחתה להתעלם מפניות המשרד לשירותי דת שנעשו לאחרונה לרשויות להגיש הרכבים, וביקשה לקבל דיווח על כל פניה כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר