עובד לשעבר מבקש: רוצה להיות 'עד מדינה' נגד הרנטגן

וילי גולובאטי, שעבד כאיש מחשבים בעמותות השייכות לרב יעקב איפרגן המכונה 'הרנטגן', פנה לפרקליטות המדינה בהצעה להיות עד מדינה כנגד הרב על עבירות כספים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרנטגן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מסתעפת פרשת הריגול בחצר הבאבות: ארבעה חודשים אחרי שהוגש נגדו כתב אישום, וילי גולובאטי, שעבד במשך כמה שנים כאיש מחשבים בעמותות השייכות לרב יעקב איפרגן המכונה 'הרנטגן', פנה לפרקליטות המדינה בהצעה להיות עד מדינה כנגד הרב איפרגן ואנשיו.

בפני הפרקליטים ממחוז דרום טען האיש כי יש בידיו מסמכים המוכיחים כי הרב ואנשיו עברו לכאורה על החוק בשורת מקרים שעיקרם עבירות כספים שלכאורה הרב ואנשיו ביצעו, כך דווח בערוץ 10.

בפרקליטות ביקשו ממנו להיחקר ביחידת להב 433 אך זה סירב בשל קרבתו המשפחתית של בכיר לשעבר ביחידה, חיים איפרגן לרב. הוא טען כי לרב יש קשרים עם היחידה החוקרת.

בפרקליטות המדינה יוחלט בימים הקרובים האם לקבל את הצעתו ובמידה ולבסוף יוחלט שכן, ייתכן והפרשה כולה תקבל תפנית דרמטית.

נגד איש המחשבים הוגש כתב אישום לפני כמה חודשים. בכתב האישום נאמר כי הנאשם היה למקורב לרב שנתן בו אמון מלא ואף הייתה לו גישה לכל מערכות המחשוב בביתו, כמו גם למכשירי הטלפון הנייחים והסלולריים של הרב עצמו ושל עובדיו. כמו כן גם למצלמות האבטחה והדוא"ל.

בסעיף הראשון בכתב האישום נטען, כי איש עסקים אלמוני ביקש להיפגש עם הרב כדי לקבל את ברכתו. הנאשם, כך על-פי החשד, טען בפניו כי הרב נמצא בחופשה - למרות שהטענה הינה בקשר יסודה, וזאת מפני שהבין ככל-הנראה כי האיש בעל ממון רב ועל-ידי קשירת קשר עימו אולי ירוויח כספים רבים.

אחרי אותה פגישה אקראית, יצר הנאשם קשר טלפוני ובחלקם אף התחזה לרב עצמו ויצר מצג שווא כאילו הרב עצמו מברכו. באחת השיחות אף הציג עצמו כרב, כך על-פי החשד, ונתן עצה עסקית לאותו איש עסקים רוסי. לאחר מכן ביקש איש העסקים להעביר כסף לרב והוא עצמו נטל אותה לידיו בטענות שונות. מדובר בסכום הנאמד על מאה וחמישים אלף דולר, ובכסף הזה רכש דירה באשדוד.

בכתב האישום מואשם מקורבו של הרב, בכך שלפי בקשת הרב עצמו הוא העתיק את תוכן הסלולרי האישי למחשב או לדיסק או-קי, ולאחר מכן העתיק אותם למכשירי סלולר אחרים שבבעלות הרב, אך בגמר העתקה-הדבקה הנאשם השאיר את המידע ברשותו ובהם השתמש מאוחר יותר.

בדרך הזו, כך לפי כתב האישום, העתיק הנאשם את המכתבים של מאמינים ששטחו בפני הרב את בעיותיהם ופירוט עסקיהם ואת תשובותיו. לרבות נושאים משפטיים. לא זו אף זו, העתיק הנאשם גם את המכתבים האישיים והמסרונים של העובדים לרב.

פרקליטו של איש המחשבים, עו"ד יאיר נהוראי, סירב להגיב לדברים בשיחה עם "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר