מיוחד: לימור לבנת והציבור החרדי

השרה לימור לבנת החליט על פרישתה מהחיים הפוליטיים וזאת משום שלטענתה הגיעה לתחושת מיצוי ובכוונתה לפנות לאפיק חדש. מיוחד: כך היו יחסיה עם הציבור החרדי (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לימור לבנת (צילום מסך: רשת ערוץ 2)

בצעד דרמטי הודיעה אמש (שני) השרה לימור לבנת על פרישתה מהחיים הפוליטיים וזאת משום שלטענתה הגיעה לתחושת מיצוי ובכוונתה לפנות לאפיק חדש.

ללבנת יחסים מורכבים עם האוכלוסייה החרדית, מצד אחד בכובעה כפוליטיקאית היא הלכה בין הטיפות ומיעטה לתקוף את החרדים. מצד שני ללבנת קשר משפחתי עמוק עם החרדים וזאת משום שהגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל נישא לבת דודה של אביה. אך לא רק, בנה יאיר חזר בתשובה בשנים האחרונות ואחיה מוגדר כחרד"לי ולו משפחה מרובת ילדים.

לפני כמה שנים, אחיינה בן יוסף לבנת הי"ד, אב לארבעה לילדים, נרצח מירי של שוטרים פלסטינים בעת ששב מתפילה בקבר יוסף הצדיק שבשכם.

בכנסת הנוכחית והאחרונה שלה לעת עתה, לבנת כיהנה כאישה היחידה בוועדה לשוויון בנטל הראשונה של השר לשעבר יעקב פרי. במהלך הדיונים היא טענה כי שילוב חרדים בצבא גורם לפגיעה בכבודן של החיילות. "כבר היום אנחנו מזהים הרבה יותר מנגיסה במעמדן של הנשים בצה"ל וזה עוד לפני שהחל הגיוס המשמעותי של חרדים לצה"ל".

בעת שכיהנה כשרת החינוך היא שכרה את שירותיו של עו"ד חזי שינלזון, חרדי המתגורר בבני ברק. במהלך כהונתה, החרדים מתחו נגדה ביקורת על התערבותה בתכני הלימוד בכך שדרשה כי במוסדות החרדים יכניסו את תוכנית לימודי הליבה. אז נדרש שינזלון להרגיע ואמר כי היא תעשה הכול בהסכמה כפי שהיה בנושאים נוספים בהם היא טיפלה בציבור החרדי.

רגע אחרי פרישתה אומר אחד ממקורביה החרדים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הציבור החרדי הפסיד נציגה במפלגת השלטון שהייתה לאוזן קשבת עבור האוכלוסייה החרדית וזאת משום שתמיד הייתה שם בשבילם בכל הצמתים".

לפני ארבע שנים בעת שהחלה סערה סביב הדרת הנשים בתחבורה הציבורית, קיימה השרה לבנת שכיהנה אז בתפקיד יו"ר הוועדה למעמד האישה, דיון מעמיק ובסיומו דרשה חקיקה נגד אותם מדירים חרדים.

"ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן", סיפרה השרה הפורשת, "ולפני מספר חודשים, אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה. כמובן, שקודם שאצא לדרך חדשה, בכוונתי להשלים עוד שורה של משימות, שהעבודה עליהן נמצאת בעיצומה. זוהי החלטה משמעותית ביותר בחיי, וקיבלתי אותה בלב שלם, ומתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר