ליצמן מבהיר: לא אתערב במחלוקת הליטאית

ח"כ יעקב ליצמן מסביר מדוע תמך בהעברות התקציביות בוועדת הכספים, מצהיר כי בוז'י הרצוג ראוי להיות ראש ממשלה ומבהיר: לא אתערב במחלוקת הליטאית • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב ליצמן (צילום: דוברות הכנסת)

בחירות 2015: על רקע ההליכה לבחירות התראיין הבוקר (שלישי) ח"כ יעקב ליצמן מסיעת יהדות התורה למרדכי לביא בתכוניתו "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה" ודיבר על ההערכות של המפלגה בראשותו לבחירות.

ליצמן נשאל בתחילה על יוזמתן של קבוצת הנשים המבקשות להתמודד אף הן לכנסת ברשימה חרדית והגיב כי בעבר החליטו שזו הרשימה וכך גם הפעם. "כך החליטו גדולי התורה. אני לא יודע מי הנשים ולא צריך להיכנס לזה, יש רשימה, כך הולכים וזהו. לא צריך להתייחס לכל דבר", אמר ליצמן.

ליצמן רימז כי שיתוף הפעולה של המפלגות החרדיות עם נתניהו החל כבר עתה והתבטא אמש בהצבעה בוועדת הכספים לטובת מתן כספים להתנחלויות. "היה פה שיקול", אומר ליצמן, "אם אני תומך בביבי או בלפיד. מה אתה חושב שאני צריך לעשות. הרי זה ברור מאוד. אני נגד לפיד. אני לא אתן לו לנצח ולומר מנעתי העברות כספים. אמרתי לעופר שלח כשאתה אומר שהדבר מושחת אתה מדבר על שר האוצר עד לא מכבר לפיד".

"בנוסף יש עוד עניין שאמרנו שלא נפיל את נתניהו עד הבחירות וזה חלק מזה להצביע עם הקואליציה", הוסיף ליצמן.

ליצמן נשאל האם מבחינתו ראוי שבוז'י הרצוג יעמוד בראשות הממשלה הבאה, והשיב: "למה לא? הכל כמובן תלוי בהחלטה של גדולי התורה. בעבר לבני ביקשה להיות ראש ממשלה וכבר סיכמנו איתה את כל הענינים הכספיים, רק שרציתי דבר אחד נוסף שתתחייב לא לנהל מו"מ על ירושלים והיא סירבה, ובגלל זה לא הלכנו איתה".

לדברי ליצמן: "זו משימה קלה להביא הפעם את המצביעים לקלפי זאת על רקע כל הגזירות של הממשלה האחרונה, לא צריך להסביר, כולם מבינים את זה".

בנוגע למלחמה האפשרית בין ש"ס ליהדות התורה על מאגר הקולות המתנדנד בין המפלגות אומר ליצמן: "אני לא נכנס למה שקורה בש"ס ובמפלגות אחרות .כל אחד צריך לשאול את הגדולים שלו. אנחנו צריכים בעיקר את האחדות. להגדיל את הנציגות החרדית בכנסת ואנחנו מתואמים בהכל והוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד ביחד".

ליצמן התייחס לסיום לאיום של מפלגת בני תורה לרוץ במסגרת עצמאית ואמר כי "כולם מבינים את גודל האחריות שהנציגות עלולה לקטון וחשוב לעשות קידוש השם כדי למנוע את כל הגזירות".

"אני לא יכול להיכנס לנעשה במפלגות אחרות, אבל אני אומר כל אחד מתכוון לשם שמיים ושכל אחד ידאג שהנציגות תיגדל. כל אחד צריך לעשות את החשבון שלו, אני לא מתכוון להיכנס לזה", הבהיר ליצמן.

ליצמן התייחס לשאלה האם הוא מדבר עם אנשי "בני תורה" ואמר כי דיברו איתו וכי הוא מדבר עם כולם. "הסקרים אומרים שיש לנו 8 ולדעתי יש אפילו סיכוי לתשע ולכן כל אחד יעשה את החשבון".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר