חילוקי דעות ב'יהדות התורה'

פרוש מסתייג: 'יש לנו בעיה עם הקו המדיני של הרצוג'

חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן הביעו תמיכה באפשרות שישבו בממשלה שירכיב יו"ר 'העבודה' בוז'י הרצוג • מנגד, ח"כ מאיר פרוש, אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי "מי שמכיר את הקו המדיני של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יודע שלא יכול להיות חיבור בין יהדות התורה לבוז'י הרצוג" • חילוקי דעות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאיר פרוש (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

חילוקי דעות ביהדות התורה: בעוד חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן הביעו תמיכה באפשרות שישבו בממשלה שירכיב יו"ר 'העבודה' ח"כ בוז'י הרצוג, ח"כ מאיר פרוש, שולל זאת מכל וכל.

בחלק מסקרי דעת הקהל הנערכים בימים האחרונים בכלי התקשורת עולה כי באם יתאחדו יו''ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג יחד עם יו''ר מפלגת 'התנועה' ציפי לבני לריצה במפלגה אחת הרי שהם גוברים במספר המנדטים על סיעת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מה שמעלה שוב את השאלה האם החרדים יצטרפו אולי לאחר הבחירות לממשלת שמאל בראשות הרצוג.

בראיונות בכלי התקשורת אמר בימים האחרונים ח"כ משה גפני כי אינו שולל כניסה לממשלה שכזו באם תוקם לאחר הבחירות.

גם ח"כ יעקב ליצמן, נשאל הבוקר האם בוז'י הרצוג ראוי להיות ראש ממשלה, והשיב: "למה לא? הכל כמובן תלוי בהחלטה של גדולי התורה. בעבר לבני ביקשה להיות ראש ממשלה וכבר סיכמנו איתה את כל העניינים הכספיים, רק שרציתי דבר אחד נוסף שתתחייב לא לנהל מו"מ על ירושלים והיא סירבה, ובגלל זה לא הלכנו איתה".

כזכור, במקביל לכך, הכחישו בשבוע האחרון בתוקף במפלגות החרדיות כאילו ישנה התחייבות כל שהיא שניתנה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יתמכו בו לאחר הבחירות וימליצו עליו לנשיא כמי שירכיב את הממשלה זאת בתמורה להחלטתו על הקדמת הבחירות, מה שכמובן מאפשר דיל פוליטי עם מפלגות השמאל לאחר הבחירות.

אלא שמתברר כי לא כולם בסיעת "יהדות התורה" סבורים כך. בשיחה שמקיים הבוקר ח"כ מאיר פרוש עם "כיכר השבת" הוא נשמע מסתייג מאוד מהצטרפות אפשרית לממשלה בראשות השמאל ואומר: "מי שמכיר את הקו המדיני של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יודע שלא יכול להיות חיבור בין יהדות התורה לקו המדיני של הרצוג".

"לצערינו ולבושתינו", מוסיף ח"כ פרוש, "מי שיודע על הוויתורים המקסימליים של השרה לבני בשם נתניהו - בנט - ליברמן בקדנציה הנוכחית, יודע שאין שום הבדל בין מה שקרוי היום ימין למה שקרוי שמאל".

פרוש מתייחס גם לפיזור הכנסת אתמול ואומר: "הממשלה הזו מעת הקמתה הכריזה על פסילת החרדים, כאשר כל כוונתה לפגוע בקדשי ישראל ובשומרי התורה ולומדיה. במהלך תקופת הממשלה הנוכחית ראינו מדי חודש ולצערנו לעיתים מדי שבוע גזירות חדשות על הציבור החרדי, ורמיסת כל סממן יהודי והלכתי".

"ללא שצפינו מראש", אומר פרוש, "התגלגלו העניינים במהירות רבה עד שהקואליציה התפרקה עם פיזור הכנסת. ליהדות התורה אשר נותנת את הטון ומייצגת בקפידה רבה את לומדי התורה שומרי המצוות, לא היתה כל ברירה אחרת אלא למהר ולעזור בפירוק הממשלה, ומעתה ניתן לצפות שרק ממשלה חדשה בהשפעת יהדות התורה תביא לשינוי המיוחל בכל התחומים שהממשלה הרעה החולפת פגעה בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר