בית המשפט בתל אביב אישר באופן נדיר 'המתת חסד'

בצעד נדיר אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להפסיק את מכונות ההנשמה של חולה סופני בניוון שרירים, זאת בהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה (חדשות, בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בצעד נדיר אישר השופט רחמים כהן, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה להפסיק את מכונת ההנשמה של חולה סופני בניוון שרירים (ALS), זאת בהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

מתצהיר החולה והמסמכים שנלוו לבקשה עולה כי המחלה לא פגעה בתפקודו השכלי, וכי הוא היה מודע למצבו. הוא הביע את רצונו להתנתק ממכונת ההנשמה ובכך לסיים את חייו "בכבוד".

כאמור, היועץ המשפטי לממשלה תמך בהחלטה והסביר כי אף שהחולה אינו עונה להגדרת "החולה הנוטה למות", יש לפעול בהשראתו של חוק זה. על פי היועמ"ש, "החוק מבקש ליצור איזון זהיר, בין ערך קדושת החיים לבין הערך של אוטונומיית הרצון של האדם והחשיבות של איכות החיים.

"כפועל יוצא, יוצר החוק הבחנה בין פעולה אקטיבית המביאה למותו של אדם, לבין פעולה פסיבית, מחדל (או הימנעות מטיפול רפואי), מחדל שיש בו כדי להביא לכך שהמחלה תגבר על האדם ותכריע אותו".

וינשטיין קבע כי אין מניעה לכך שהחולה ימשיך להיות מחובר למכונת הנשמה, אך עם זאת תבוצע הפחתה הדרגתית של קצב ההנשמה ושל ריכוז החמצן עד ל-21% - הריכוז של החמצן באוויר הרגיל. על ידי כך, לא יתבצע ניתוק ממכונת הנשמה, ובה בעת לא ייכפה על המבקש טיפול רפואי שהוא אינו מעוניין בו.

החולה כתב: "גמרתי אומר לסיים את חיי. קשה לתאר במילים את מצוקתי וסבלי ואת חוסר האונים שבו אני מצוי, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. אני מרגיש כי אני למעשה אדם מת בגוף חי.

"חיי הם גיהנום עלי אדמות ואיני סבור כי ניתן לכנותם חיים. אני מעוניין ליטול בחזרה את השליטה על חיי, להתנתק ממכונת ההנשמה ובכך לקבוע את עתידי ולסיים את חיי בכבוד".

מדובר כידוע החלטה המנוגת לחלוטין להעמדת ההלכה ולדעתם של כל פוסקי הדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר