רה"מ בנימין נתניהו באזור אסון הנפט בערבה: "הטיפול ייקח זמן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לראות מקרוב את אסון דליפת הנפט באזור הערבה: "המשימות שלנו הן לשמור על בריאות הציבור ולשקם את שמורת הטבע". צפו (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן-גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) למקום שבו התפוצץ צינור הנפט מאילת לאשקלון. יחד עם ראש הממשלה נתניהו ביקרו במקום סגן השר אופיר אקוניס, שקיבל את האחריות על המשרד להגנת הסביבה, ממלא מקום מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אלעד עמיחי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, סמנכ״ל תפעול קצא״א איציק לוי, ראש המועצה האזורית איילות אודי גת ומנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה גיא סמט.

בדרך למקום צפה נתניהו מהמסוק על העבודות שנעשות לעצירת התפשטות הדליפה. בסקירה שניתנה בצומת באר אורה, מקום פיצוץ הצינור, בפאתי שמורת עברונה שבערבה, שמע נתניהו מממלא מקום מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ומנהל מחוז דרום במשרד כי לא נשקפת סכנה לבריאות התושבים וכי ההגנות שנבנו באזור נקודת הדליפה ולאורך תוואי הזרימה הצפוי ובהם סכרים ואמצעי ספיגה, מנעו את התפשטות הזיהום אל מחוץ לשמורה.

עוד עדכנו נציגי המשרד להגנת הסביבה כי בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים וביניהם רשות הטבע והגנים, רשות הכבאות, משטרת ישראל ורשות הניקוז אילת והערבה, נעשים מאמצים גדולים לשקם את הנזק שכבר נגרם ולפנות את הקרקע המזוהמת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "המשימות שלנו הן לשמור על בריאות הציבור, לפעול לצמצום הסיכון בהגעת הזיהום לאילת ולשקם את שמורת הטבע".

לדבריו, "בימים האחרונים היינו עסוקים בנושאים מגוונים, אבל מן הרגע שנודע על דליפת הנפט, עקבתי מקרוב אחר הנושא, מיניתי את מנכ"ל משרדי, הראל לוקר, לרכז את כל הטיפול בנושא, יחד עם משרדים הנוגעים בדבר, ובהזדמנות הראשונה הגעתי הנה".

נתניהו הוסיף, "מיניתי את סגן השר אופיר אקוניס שיהיה השר הממונה להגנת הסביבה. שמענו כאן תדרוך, אני חושב, ממוקד, על הפעולות שנעשות, קודם כל להבטיח את שלום הציבור, בריאות הציבור וכמובן את הגנת הסביבה. יש כאן שורה של פעולות, כנראה זה יימשך לאורך זמן, אנחנו נקצה את המשאבים הדרושים כדי להגן על הסביבה, על הפנינה
הנפלאה הזאת של ארצנו".

סגן השר אופיר אקוניס אמר: "אני מתכוון להגיע לכאן ולהיות כאן עד אשר אנחנו נדע בוודאות מוחלטת ששני דברים עיקריים נבלמו: קודם כל, באמת הסכנה הבריאותית לציבור שגר כאן, ויש כאן ובדרך עוד דרומה מכאן וכמובן גם כל מה שקשור לעניינים הסביבתיים".

אקוניס הוסיף, "אני התקשרתי לפני זמן לא רב למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה שעושה בשליחות ממלכתית בכנס מקצועי בפרו, והוריתי לו לשוב בהקדם האפשרי ארצה כדי שגם הוא יעמוד מקרוב יחד עם עובדי משרדו שכבר עושים כאן עבודה אדירה בימים האחרונים, כדי להציל גם את הסביבה וגם את תושבי האזור, והוא באמת עושה את דרכו ארצה וממש בקרוב מאוד הוא יגיע הנה.

"אני מתכוון להיות פה עד אשר נדע בוודאות שכל הסכנות חלפו, ואנחנו נשב בימים הקרובים מאוד ונבחן שורה של המלצות שיובאו לממשלה כהחלטות כדי שמקרים מהסוג הזה לא יקרו עוד, וזה הדבר החשוב ביותר, שלא יקרו עוד, וגם כדי לטפל במה שדרוש טיפול בעקבות הדליפה הזאת לפני כמה ימים".

אזור האסון (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר