"כל אינצ' - קורבן גדול"

אלמנת הקדוש הי"ד לנשים: 'קצרו את הפאות הארוכות'

בוגרות סמינר 'הדר בית יעקב' בליקווד התכנסו לשמוע דברי חיזוק מאת הרבנית באשי טברסקי, רעייתו של הקדוש הרב משה טברסקי הי"ד שנרצח בטבח הנורא בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בירושלים. האלמנה התחננה בפני הנשים: "קצרו הפאות הארוכות. כל קיצור של אינצ' - קורבן גדול לה'" • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בוגרות סמינר 'הדר בית יעקב' בליקווד התכנסו בתחילת השבוע לשמוע דברי זיכרון וחיזוק מאת הרבנית באשי טברסקי, רעייתו של הקדוש הרב משה טברסקי הי"ד שנרצח בטבח הנורא בבית הכנסת קהילת בני תורה בירושלים.

בפתח הדברים סיפרה הרבנית ש"כשאירע הטבח בישיבת מרכז הרב, שאלו תלמידיו של בעלה הקדוש 'איך עשה ה' ככה שבהיכל של ישיבה יירצחו בחורים בשעת לימוד תורה?'. הוא ענה להם, אין לנו קושיות- כל מה דעביד רחמנא לטב עביד'.

"ולכן", הבהירה הרבנית טברסקי, "יש להדגיש ראשית כל שגם לנו אין קושיות למה זה קרה. הכל מאיתו יתברך".

הרבנית המשיכה וסיפרה שבמשך חודש אלול האחרון, היא עשתה רשימה על המקרר וכך התברר לה שבעלה כמעט ואינו פותח את המקרר, להוציא דברי מאכל ושתייה, מה שהוכיח שהוא עבר את ימי חודש אלול האחרון בצום.

הרבנית סיפרה בדמעות כי "במוצאי יום הכיפורים האחרון, לאחר שגמר את שיעוריו, הגיע הביתה ב-11 בלילה לעשות הבדלה, והילדים שלה קראו לה, 'אמא, בואי לראות את אבא, הוא נראה כמו מלאך'".

לסיום סיפרה האלמנה, כי ברגעים שמיד לאחר הטבח הנורא חיפשו ילדיה בחפציו האישיים של בעלה הי"ד ומצאו מגבת רטובה, כך התברר שהוא טבל באותו יום במקווה, טיהר את עצמו, התעטר בטלית ותפילין, קיבל על עצמו עול מלכות שמים, התכונן לעמוד לפני אלוקיו, וכך עלתה נשמתו בטהרה, על קידוש ד'.

בסיום דבריה, התחננה הרבנית בפני הנשים: "הרי הקב"ה קורא לנו, מה הוא רוצה מאיתנו? קבלו על עצמכן שלא לחבוש את הפאות הארוכות, ותקצרו את הפאות הארוכות. כל אינצ' שמקצרים זה קרבן עוד יותר גדול לה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר