וידאו

האדמו"ר מגור ניחם את הרב לאו • תיעוד בלעדי

האדמו"ר מגור הגיע לניחום אבלים אצל הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב-יפו, היושב שבעה על פטירת אחיו, ר' נפתלי לביא לאו ז"ל. הרבנים שוחחו על הקשר העמוק ששרר בין נפתלי ז"ל לבין הרב לאו, כשהמנוח הציל אותו ממוות וודאי במלחמת העולם השנייה. תיעוד וידאו בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

כ"ק מרן האדמו"ר מגור הגיע אמש (שני) בשעות הערב לניחום אבלים אצל הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב-יפו, היושב שבעה על פטירת אחיו, ר' נפתלי לביא לאו ז"ל.

בתחילת השיחה סיפר הרב לאו לרבי מגור על הימים שאחרי המלחמה והזכיר כי שהה ביוון לצידו של אביו של הרבי, בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל, שאמר קדיש על אביו, 'בעל האמרי אמת'.

הרב בני לאו סיפר על הקשר העמוק ששרר בין אביו נפתלי ז"ל לבין הרב לאו שיבדל לחיים טובים כשהוא הציל אותו ממוות.

הרב לאו סיפר לסיום על אותם ימים של מתח כאשר היה נדמה כי הגנרל רומל עומד חלילה לכבוש את מצרים ומשם הדרך הייתה קצרה להשמדת הישוב היהודי בארץ הקודש, כאשר למרבה החסד הוא נחל מפלה ותבוסה.

כזכור, בשעות הערב אמש, מיד לאחר פיזור הכנסת, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מלווה ברעייתו שרה לניחום אבלים בבית המשפחה.

במהלך השיחה העלה ראש הממשלה את דמותו המיוחדת של נפתלי לביא אשר פעל רבות למען העם והמדינה.

הרב לאו סיפר את סיפור הצלתו וראש הממשלה הגיב: "הסיפור שלכם הוא מיוחד. ההצלה של המשפחה, הסיפור של שניכם. העובדה שהוא הציל אותך בתור ילד קטן. יש כאן סיפור חיים של העם שלנו.

"הנה הסיפור חיים של העם שלנו. מתי זה היה? לפני שבעים שנה שרצו לרצוח כל אחד מאיתנו. זה לא השתנה, לא הרצון להכחיד אותנו. מה שהשתנה זה היכולת שלנו".

הרב לאו הגיב: "זו לא אותה אירופה? פה זה לא אותו המזרח התיכון?", ונתניהו השיב: "גם פה. הצוררים, זה מטריד אותי. מה שקורה באירופה זה עניין אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר