בחירות 2015

המבחן של נתניהו במרכז הליכוד: הפריימריז יוקדמו?

אנשי מרכז הליכוד האשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגרימת נזק לליכוד - היום הוא עומד למבחן ראשון בסבב הבחירות הנוכחי, כאשר חברי המרכז יכריעו האם לקבל את בקשתו להקדים את הפריימריז • בתוך כך, ציפי לבני תכריע בתוך יומיים על דרכה הפוליטית • הערכה: תרוץ יחד עם 'העבודה' (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עומד למבחן. נתניהו (צילום: דוברות הכנסת)

בחירות 2015: אנשי מרכז הליכוד האשימו אמש (שלישי) את יו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגרימת נזק לליכוד, והיום הוא יעמוד למבחן ראשון בסבב הבחירות הנוכחי, כאשר חברי המרכז יכריעו האם לקבל את בקשתו להקדים את הפריימריז.

החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 בלילה, יפעלו הקלפיות של הליכוד בטבריה, עכו, חיפה, נתניה, תל אביב, חולון, אשדוד, באר שבע, ירושלים ואריאל.

חברי המרכז נקראו לבוא ולהשתתף בהצבעה החשאית, על הצעת נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת ל-31 בדצמבר. בנוסף, יצטרכו חברי המרכז להצביע על בקשת נתניהו לקבל שיריונים ברשימה.

אמש הוגשה עתירה לבית הדין של הליכוד נגד הצבעה חשאית בטענה לפגמים טכניים בהליך. לטענת חברי מרכז, לא הוגשו 380 חתימות של פעילים ומשכך לא ניתן לקיים הצבעה חשאית.

בכנס מרכז הליכוד באריאל, אמש, השתתפו כ-500 חברי מרכז. עשרות מהם האשימו את נתניהו בגרימת נזק לתנועה בכך שהוא משנה את התקנון ושולח חברים לקלפיות שמיקומן לא ברור.

היום, חברי המרכז יכריעו האם מאחורי הפרגוד הם תומכים בהצעת נתניהו. במידה והצעתו לא תתקבל, המרכז יתכנס ב-25 בדצמבר להחליט מי הגוף הבוחר עבור הרשימה לכנסת. במקרה כזה, הערכה היא כי חברי המרכז יעבירו את הכוח לידידיהם ויחליט שהם מרכיבים את הרשימה ולא כלל מתפקדי הליכוד.

הסערה במרכז מתקיימת בצל שאלת השר לשעבר גדעון סער, שטרם החליט האם הוא מתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. לסער נותרו ארבעה ימים כדי להגיש את טפסי ההתמודדות.

בתוך כך, יו"ר 'התנועה', ציפי לבני, תחליט ביומיים הקרובים כיצד היא מתמודדת בבחירות הקרובות. ההערכות הן שתחליט על הקמת רשימה משותפת עם בוז'י הרצוג ומפלגת 'העבודה'.

בסביבתה של לבני הבהירו כי "כל הכרעה שתתקבל תהיה כזו שתאפשר את החלפת שלטון הימין הקיצוני. המהלך טרם נסגר עם מפלגת העבודה״".

סקר שפורסם אמש בערוץ 10 מעלה כי איחוד בין לבני להרצוג יביא להם מספר מנדטים גדול יותר מזה של הליכוד והם יהפכו למפלגה הגדולה בכנסת.

לפי הסקר, לבני והרצוג יקבלו 22 מנדטים, הליכוד - 20 מנדטים, הבית היהודי עם 15 מנדטים, מפלגתו של כחלון עם 13, ישראל ביתנו 11, יש עתיד 10, ש"ס ויהדות התורה 7 כל אחת, מרצ 6, חד"ש 5 ורע"מ-תע"ל 4 כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר