זכרון גבריאל: הילדים הספרדים עזבו, הת"ת נפתח מחדש

אחר שנסגר בהוראת משרד החינוך, תלמוד תורה 'זכרון גבריאל' שבזכרון יעקב שב ונפתח מחדש. הפתיחה התאפשרה לאחר שמשפחת הילדים הספרדים עזבה את העיר (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זכרון יעקב: הילדים עומדים מחוץ לת"ת הסגור (צילום: כיכר השבת )

אחרי שורת מחאות מצד ההורים וכמה ימים שתלמוד תורה "זכרון גבריאל" בזכרון יעקב היה סגור בהוראת משרד החינוך, בשל וויכוח סביב קבלתם של שני תלמידים ממוצא מזרחי, הצדדים הגיעו להסכמה והמוסד החינוכי נפתח הבוקר מחדש.

ההחלטה לפתוח מחדש את תלמוד התורה נובעת מהעובדה כי הנהלת המוסד טענה בפני ראש המועצה כי המחאות הסתיימו וכי המחאות כנגד כניסתם של התלמידים לא יתקיימו יותר.

מנהלי המוסד ישבו אצל גדולי התורה בימים האחרונים, ביניהם אצל הגאון רבי חיים גרינמן, ובמהלך פגישותיהם הוחלט כי במידה ומשרד החינוך לא יאשר את פתיחת המוסד, אלו יפתחו מוסד פרטי ללא קבלת תקציבים מהמדינה וקיומו יהיה בעזרת תורמות נדיבים.

אלא שלמרות החלטת ההסכמה אליה הגיעו, החליטו ההורים לעזוב לעת עתה את זכרון יעקב ולעבור לעיר מגורים אחרת ובכך שני הבנים שעמדו במרכז הפרשה לא יגיעו עוד לכיתות הלימוד.

יש לציין, כי במוסד האשכנזי האמור, ישנה כמות נכבדה של ספרדים, הקרובה ל-40% מסך התלמידים הכולל. דבר שיש בו להטיל צל על טענות של גזענות מצד מנהלי המוסד.

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' שמלווה את ההורים, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "יש כרגע חוסר בהירות בנושא. היו הפחדות נגד המשפחה מגורמים מסוימים, ולכן אני קורא מכאן למשרד החינוך להמשיך בהליכי הסגירה של מוסד חינוך אשר מקדש הליכים בעייתיים של אפליה וכוחנות, ואני מקווה המשרד יעשה זאת במהירות וביעילות ולא בגרירת רגליים כפי שנהג עד כה".

פרקליטם של הנהלת התלמוד תורה, עו"ד אורי קידר, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "למיטב ידעתי המוסד נפתח הבוקר מחדש. אני שמח שהכול בא על מקומו בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר