תל אביב: מאבק לפתיחת מתחם שרונה בשבת

בעלי מתחם שרונה היוקרתי בתל אביב, עתרו לבג"ץ נגד עיריית תל אביב ושר הפנים. לטענת הבעלים, יש לאפשר להם לפתוח את המתחם בשבת: "אפליה בפתיחת העסקים" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתחם שרונה בתל אביב (צילום: רמי זרנגר)

המאבק הבא על השבת בתל אביב? בעלי מתחם שרונה בתל אביב הגישו השבוע עתירה לבג"ץ נגד עיריית תל אביב ושר הפנים, וזאת משום שלטענתם ישנה אפליה באשר להוראה על פתיחת וסגירת עסקים בשבת.

בעתירה טוענים העותרים כי מתחם שרונה סגור בשבת וזאת לאור החלטת עיריית תל אביב, בעוד שהעירייה מאשרת למתחמים דומים לפתוח את שעריהם בשבת. העותרים מכוונים בדבריהם לשלות המתחמים שיש לעירייה בעלות ישירה או עקיפה עליהם: נמל תל אביב ויפו ומתחם התנה.

לטענתם "העירייה לא ביצעה כל בדיקה לפני שהחליטה אלו עסקים לפתוח, והסתמכה על "מה שהיה" כביכול". לדבריהם, "ההחלטה שלא לאפשר פתיחת חנויות בשבת בשרונה מהווה פגיעה אנושה בעסקים הקטנים במקום. ובחופש העיסוק".

עוד נטען בעתירה כי "סגירת העסקים בשבת פוגעת במתחם שרונה כאתר תיירות, מורשת, היסטוריה ותרבות. החלטת עיריית ת"א לכפות על היזמים את תמהלי העסקים בשרונה כאשר 50% הינם בתי מסחר ו-50% מקומות הסעדה, "גזרה" עליהם את אי היכולת לתפעל מחצית מהעסקים בשבת".

עיריית תל אביב מנהלת בעצמה מאבקים נגד אי פתיחת חנויות בשבת. בשלהי כהונתו של גדעון סער בתפקיד שר הפנים, הגישה העירייה עתירה לבית המשפט כנגד החלטתו לסגור את העסקים בשבת. כעת ההחלטה נתונה בידי גלעד ארדן - שר הפנים הנוכחי.

בגלל אותה עתירה של העירייה, לא ברור כיצד בכוונתה להשיב לבית המשפט על עתירת בעלי מתחם הבילוי שרונה, וייתכן כי היא תתמוך בפתיחתו בשבת וזאת כחלק ממאבקה כאמור לפתיחת עסקים בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר